Szokjunk végre rá a közösségi autózásra!

Bizonyára számodra sem ismeretlen fogalom az úgynevezett “telekocsis” utazási mód, de talán eddig még nem merted belevetni magad az autómegosztás világába. Az alábbi cikkel azonban az Oszkár rendszeres használói segítségével kísérletet teszünk rá, hogy eloszlassunk minden benned élő kételyt a közösségi autózással kapcsolatban. 

Az Oszkár telekocsi szolgáltatása 2007 novemberében indult útjára abból a célból, hogy egy könnyen kezelhető weboldalon keresztül összehozza az A pontból B pontba utazni kívánó személyeket azokkal az autósokkal, akik épp ugyanezt a távolságot tervezik megtenni, és a benzinköltségek megosztása mellett szívesen elvinnének valakit magukkal.

A szolgáltatást napjainkra már több ezren használják az országban, sőt a belföldi utazásokon túl külföldi kiruccanásokat is lehetőségünk van Oszkár telekocsival lebonyolítani.

A telekocsis közlekedésnek számos előnye van mind egyéni, mind pedig közösségi szempontból, melyeket az alábbiakban mutatunk be neked.

A közösségi autózás költséghatékony

A telekocsi szolgáltatások használata mellett szóló érvek közül talán épp az a legfontosabb, hogy ezzel a közlekedési móddal több fronton is lehetőségünk van a takarékoskodásra. Autósként az adott útra eső üzemanyagköltségeinket megoszthatjuk az utastársainkkal, sőt a benzinért kifizetett összeg egy részét szinte azonnal visszakaphatjuk készpénzben; míg mások autójába beülve általában sokkal kedvezőbb áron juthatunk el úti célunkba, mint ha vonaton vagy autóbusszal tennénk meg az adott távot.

Összehasonlításképp jelenleg egy Budapestről Pécsig váltott teljes árú Intercity-menetjegy másodosztályon 4605 forint, míg telekocsival utazva mindössze 3500 forintot kell kiadnunk ugyanennek az útnak a megtételéért.

“Egy teljes árú vonatjegy gyakran többszöröse az itteni hirdetési áraknak.” (Anna, 28)

A közösségi autózás biztonságos

Az Oszkár szolgáltatását kizárólag regisztrált felhasználók vehetik igénybe, profiljukon pedig autósként és utasként egyaránt egy 0-tól 5-ig terjedő skálán pontozással értékelhetők. Ha tehát egy korábban nem ismert sofőrrel vagy elszállítandó személlyel találkozunk, aktuális minősítése alapján könnyen dönthetünk arról, hajlandóak vagyunk-e együtt utazni vele. Az alacsony pontszámmal rendelkező felhasználók ráadásul csak előrefizetés után foglalhatnak helyet maguknak az autókban.

“A rendszer lényege, hogy biztonságos, ellenőrizhető, visszakereshető. Így az autósban, az autóban és az utasban is meg lehet bízni.” (Róbert, 40)

A közösségi autózás kényelmes

A saját autódban – még ha meg is osztod másokkal -, te vagy a főnök! Te döntöd el például, hogy engedélyezed-e a dohányzást utazás közben, szállítasz-e kisállatot, nagyobb méretű csomagot vagy épp kisgyermeket. A te hatásköröd továbbá, hogy meghatározd adott településen belül hol veszed fel az utasaidat, illetve a célállomásra megérkezve, hol váltok el egymástól. Fontos azonban, hogy mindezt az Oszkár weboldalán, a saját profilodon előre jelezd leendő útitársaidnak. Mások autójába beülve pedig a szállítási feltételek előzetes ismeretéből adódóan tudod majd, milyen utazási körülményekre számíthatsz.

“A velem utazók ugyanannyira vigyáznak az autóm tisztaságára, ahogy én is, viszonzásképp pedig mindig igyekszem megfelelő komfortot biztosítani nekik.” (Tamás, 30)

Közösségi autózással kapcsolatokat építhetünk

Egy-egy telekocsis utazás során átlagosan 3-4 új embert ismerhetünk meg, a kapcsolatokból pedig nagyon gyakran születhetnek barátságok, üzleti együttműködések, sőt akár szerelmek is! (ITT például néhány Oszkár-baba történetét is megismerheted.) Minden utazás izgalmas beszélgetéseket tartogat, ha pedig a közösségi autózás beépül a mindennapjainkba, kinyílik előttünk a világ.

“Az Oszkár felfogható egy emberi kapcsolatokat ápoló és erősítő tréningnek is.” (Csilla, 49)

A közösségi autózás fenntartható

Ha fontos számodra a környezetvédelem, valószínűleg nem nézed jó szemmel az utakon cirkáló magányos autósokat. A telekocsizás módszere segíthet csökkenteni a levegőbe kerülő káros anyagok mennyiségét, hisz így több személy közlekedik ugyanazzal az autóval, így kevesebb jármű is áll forgalomba.

“A telekocsi-rendszer védi környezetünket, építi a civilek közti összefogást.” (Gyöngy, 59)