A Barbie több, mint 58 éve a játékgyártás meghatározó szereplője, és az utóbbi években sikeresen bizonyította, hogy nyitott az új igényekhez való alkalmazkodásra. A világhírű cég eddig 17 nem akármilyen babát dobott piacra, amelyek mindegyikét kivételes, sikeres, okos nők ihlették.
Fontos üzenet
Az ötletet a Barbie felmérése adta, aminek keretében 8000 anyukát kérdeztek meg különböző, a gyermekeiket érintő témákról. Az eredmény alapján a szülők 86%-a aggódik a média negatív hatása miatt, és attól félnek, hogy lányaik előtt nem megfelelő példaképek állnak. A cég vezérigazgatója, Lisa McKnight szerint az új babák éppen azt az üzenetet hivatottak közvetíteni a kislányok felé, hogy bármit elérhetnek az életben. Ehhez olyan nők sikereiből merítettek ihletet, mint például a mexikói művész és aktivista Frida Kahlo, az olimpiai bajnok hódeszkás Chloe Kim, és Amelia Earhart, az első női pilóta, aki átrepült az Atlanti-óceánon.
Diverzitás
A széria most a fenti képen látható 3 babával bővült, viszont a Mattel szóvivője szerint a cég hamarosan újra bővíteni fogja a kínálatot. A forradalmi változások egyébként 2015-ben kezdődtek a Barbie Shero programja keretében, ami meghatározó nőkből merített ihletet. Azóta többek között az afroamerikai balerina Misty Copeland, a plus-size szupermodell Ashley Graham, a szintén afroamerikai Ava DuVernay rendező/forgatókönyvíró és az első hidzsábos Barbie-t ihlető Ibtihaj Muhammad vívó részesült abban a megtiszteltetésben, hogy babát készített róluk a márka.
Mit gondoltok, ki gyarapíthatná még a Barbie példaképeinek táborát?