Erdei hintán üldögélve gyönyörködhetünk a Mecsek szépségében

Sokan talán nem is tudják milyen varázslatos helyeket rejt a pécsi Flóra-pihenő felé vezető út, ahol 404 méter magasból, egy hintán üldögélve gyönyörködhetünk a Mecsek szépségében.

Fotó: Györkő Zsombor

A Bertalan-hegyen található Flóra-pihenő valójában egy kilátó, amit egy Dömörkaputól induló kis ösvényen közelíthetünk meg, innen egy kellemes, néhány perces séta után el is érünk a pihenőhelyhez. Amennyiben autóval érkezünk, a régi pécsi vidámparknál leparkolhatunk.

A szikla tetején álló kilátót Zellerin Mátyás építette, és korábban menedékhelyként üzemelt, amíg egy hatalmas vihar teljesen le nem rombolta.

Két évvel később, 1911-ben Hamerli József az épület régi formáját megőrizve, kilátóvá alakította át az építményt és az édesanyja emlékére Flóra-pihenőnek nevezte el. A tetejéről elénk táruló páratlan kilátást 404 méteres magasságból élvezhetjük.

blank
Fotó: Györkő Zsombor

A Flóra-pihenőtől nem messze találhatunk rá a Pécs hintájaként ismert látnivalóra is, amely nagy sikernek örvend a kirándulók körében.

Tulajdonosának kilétéről ugyan semmit nem lehet tudni, de az biztos, hogy remek ötlettel állt elő, hiszen neki köszönhetően a kilátó mellett a hintáról is megcsodálhatjuk Pécs keleti városrészeit, valamint a Kelet-Mecsek hegyvonulatait, mint például a Zengő vagy a Hármashegy.

blank
Fotó: Györkő Zsombor

Az említett látnivalók melletti hangulatos tisztáson kihelyezett padok és tűzrakóhelyek egy kellemes piknik remek helyszínei lehetnek, így a kirándulás során még némi pihenésre is van lehetőségünk, mielőtt tovább indulunk a következő úti célok után kutatva.

További lenyűgöző úti célok a Mecsekben: