A keresőoptimalizálás (szakmaibb szövegekben nagyon sokszor SEO / search engine optimization) sokak fejében egy technikai kérdés, amely arról szól, hogy hogyan lehet egy adott weboldalt „előretolni” a Google keresőben az első / az első néhány hely egyikére. Azonban, ha jobban beleássuk magunkat a témába, akkor könnyen láthatjuk, hogy a SEO sokkal inkább egy szemléletmód, amely nemcsak technikai változókról szól, hanem rengeteg altémáról, alfajról a keresőoptimalizálás témáján belül, amelyek együtt hozzák el a sikert.
A keresőoptimalizálás mindent megold?
Azt azért érdemes leszögezni, hogy a keresőoptimalizálásnak (SEO) megvannak a maga korlátai. Egy kis hamburgerező nem fog tudni versenyezni a McDonald’s-szal vagy hasonló, globális üzletláncokkal: ez igaz mind a fizikai valóságban, mind az online térben. Erre a legtöbb esetben nincs is szükség, így talán még fontosabb kiemelni, hogy nem megfelelő (jó minőségű) termékkel vagy szolgáltatással akkor sem lehet nagyon sikeres vállalkozást építeni, ha a világ legjobb SEO szakemberére bízzuk magunkat.
Minden esetben szükséges a keresőoptimalizálás?
A válasz itt egy egyszerű, egyértelmű igen. Ha a világhálón vannak potenciális vevőink (és kinek nincsenek több milliárd internet felhasználó mellett?), akkor érdemes az ottani megtalálhatóságot fejleszteni, ezen dolgozni. Ugyanúgy, ahogy kiemelt fontosságú, hogy elégedet ügyfeleink, vevőink legyenek, sokszor ugyanolyan fontos, hogy „boldoggá tegyük” a Google algoritmusát is: mert egyre inkább rajta múlik, hogy sikerül-e eljutnunk potenciális vevőkhöz és érdeklődőkhöz.
Mi az a SEO szemlélet?
A keresőoptimalizálás az online marketing egy szűkebb része, kategóriája, azonban ennek is sok kisebb témája, része van:
1.) Weboldal készítés nélkül nincs honlap és bár egy egyszerű, statikus, nagyjából működőképes honlapot nagyon sokan össze tudnak eszkábálni, a SEO már egy professzionális honlap elkészítésénél kezdődik,
2.) Atechnikai SEO ezzel együtt azért felel, hogy a honlap minden elérhető legyen, jól működjön, így mind az oda látogatókat, mind a Google algoritmust kielégítse,
3.) A tartalommarketing / tartalomépítés arra utal, hogy milyen cikkek, szövegek, képek, ábrák, diagramok stb. vannak a honlapon milyen méretben, elrendezésben, milyen alcímekkel, milyen leírásokkal, milyen hosszban stb. Csakúgy, mint az eredeti termék esetében, elengedhetetlen, hogy minőségi tartalmak készüljenek, azonban nemcsak az embereket, de a Google algoritmusát is meg kell győzni, hogy ez valóban így van,
4.) A linkmarketing / linképítés folyamata arról győzi meg a Google algoritmusát, hogy a vállalkozásunkról sokan, sok helyen, releváns módon írnak: ez egy nagy lökést tud adni a helyezések előmenetelében, azonban azt is fontos tudni, hogy csodák itt sincsenek, vagyis mára a nagy, „csodatevő linkek” hátrányba is hozhatják a használójukat, így ezzel a módszerrel csak szakértelemmel, óvatossággal, tapasztalattal és mindenekfelett türelemmel lehet előrehaladni a Google keresési listájának ranglétráján.