Sajnos sok olyan kisvállalkozás van, amely szeretné kiaknázni az online marketing adta lehetőségeket, de nem tudja, hogyan kezdjen neki. Ma már sajnos nem elég, ha a hagyományos eszközöket vetjük be, mint amilyen a szórólap vagy egy újsághirdetés.
Az online marketing világában a közösségi média és a weboldal az úr. A következő cikkben néhány hasznos tippel gazdagodhatsz, amelyekkel te is kihasználhatod a digitális tér előnyeit.
Piackutatási alapok
Minden kisvállalkozás indítása előtt szükség van olyan alapvető kutatásokra, amelyek segítségével felmérjük az aktuális piaci viszonyokat. A versenytársak megismerése ez esetben szintén kihagyhatatlan lépés, ezt követően pedig már könnyen pozicionálhatjuk termékeinket vagy szolgáltatásunkat. Hogyan?
A Google kereső a barátod, ilyenkor is! Itt ugyanis már mindent megtudhatsz a versenytársakról s arról, hogy ők hogyan tűnnek ki a tömegből.
“Ingyenes szállítás”, “képzett szakemberek”, “ingyenes árajánlat” és így tovább. Ismerősek ezek a kifejezések? Nos, bizonyos kulcsszavak számodra is nagyon értékesek lehetnek.
A legfontosabb tehát, hogy létrehozz egy megkülönböztető értéket, hogy valami sokkal jobbat nyújts a konkurenciánál!
Ahol a Google az úr
A következő megfontolandó kérdés az a saját Google Cégem fiók létrehozása. Ezzel nagyban növelheted online hírneved, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy mit találnak rólad ügyfeleid a keresőben. Ráadásul ebben az esetben még a térképre is felkerül céged, ami egyenes utat mutat feléd. Megadhatod például az elérhetőségi adatokat, bemutathatod a profilod, fényképeket jeleníthetsz meg, valamint weboldalad elérhetőségeit is.
A SEO szempontjából is fontos mindez, hiszen a kereső a helyadatokat is figyelembe veszi, így a vevők még könnyebben megtalálhatnak.
A Google világában hirdetéseket is létrehozhatsz. Az Adnet Media a Google hirdetéskezelésben is segíthet neked. A Google hirdetései segítenek a vállalkozásodnak, hiszen a konkrét keresési igényre hirdethetünk. Ha ezeket pedig a megfelelő kulcsszavakra építed, akkor nagyon rövid időn belül hoznak majd eredményt.
Egyéb online marketing eszközök
A magas verseny esetén szinte elengedhetetlen, hogy releváns tartalmakat tegyél közzé honlapodon, s erre a célra tökéletesek a blogok. A tartalomstratégia megtervezése során azt kell figyelembe venni, hogy minél előrébb kerülhess a Google találati listájában.
A közösségi média világában mindig az elsődleges csatornára összpontosíts! Ahol ugyanis az ügyfelek aktívabbak és jobban jelen vannak, ott a hirdetések is több embert érnek majd el.
Végül fejleszd ki az e-mail marketinged is. Ez majd abban segít, hogy begyűjtsd a feliratkozókat, akikkel később folyamatosan kommunikálhatsz. Eleinte nem kell nagy dolgokra gondolni, elég, ha a blogbejegyzéseket küldjük el, lényeg az állandó és rendszeres kontakt.