Te is app-mániás vagy? Akkor az iWelcome2 applikációt imádni fogod. A formabontó alkalmazás minden tekintetben megkönnyíti a Budapestre érkezők turisták dolgát, a landolásuktól kezdve a távozásukig. Elárulunk mindent, amit az iWelcome2 Budapestről tudni kell.
Az iWelcome2 alapító csapata 2016 októbere óta turisztikai szakemberek, BI (Business Intelligence) informatikusok, alkalmazás-fejlesztők és a legnagyobb hazai idegenforgalmi szolgáltatók bevonásával fejleszt egy olyan online turisztikai Sales House- rendszert, amely az MFB Növekedési Tőkealap, a Hiventures Zrt. befektetésével, és az MTÜ támogatásával hazai – első körben Budapestre fókuszált – turisztikai startup projectként indul el 2018. december 5.-én.
Az iWelcome2 Budapest lehetőséget biztosít a turisták számára, hogy közvetlenül vásárolhassanak digitális belépőt a szolgáltatóknál, így valamennyi kiválasztott attrakcióval közvetlen technikai kapcsolatot alakítunk ki. Az alkalmazás célja, hogy a Budapestre látogató turisták élményének és költéseinek növekedését ösztönözzük a piaci-etikai szempontból szakmailag kifogástalannak ítélt partnereknél.
A platform a hazai turisztikai ipar idejétmúlt értékesítési rutinja, valamint az átláthatatlan és néha átjárhatatlan kedvezményrendszerek helyett kínál egy korszerű, egységes, központosított, transzparens informatikai alkalmazást.
Az alkalmazás segítségével a turisztikában érdekelt vállalkozások online képet kaphatnak a forgalmukról, az értékesítőhelyek eredményességéről, a felajánlott értékesítésösztönző akciók sikerességéről.
A speciális adatvizualizáció segítségével az adminisztrációs felületen a döntéshozók azonnal képesek reagálni és befolyásolni az üzleti folyamatokat.
Az iWelcome2 üzleti modellje egyedi a piacon: a szoftver alapvetően két szereplőt (az alkalmazás letöltésére rábírót, és a szolgáltatót) valamint értelemszerűen a vendéget azonosítja be különféle alternatív, de együttesen is működő informatikai módszerekkel (geo-lokáció GPS, Wi-Fi, illetve QR, vagy egyéb egyedi kóddal), majd a szolgáltató által felajánlott értékesítési jutalékot két szeletre osztja:
- az affiliate (loyalty) rész annak a beazonosítható szereplőnek jár, aki a turistát arra ösztönözte, hogy letöltse az alkalmazásunkat (pl: hotelek, Főtaxi, Airbnb szállások, reptéri transzfer fuvarozók, stb.) – ebben az esetben ameddig csak a vendég Budapesten az alkalmazáson keresztül rendel/vásárol/ bármit, ők minden tranzakció értékesítési jutalékából részesednek,
- a jutalék másik része pedig cégünk saját rendszerüzemeltetési díja
A vállalkozás – eltérően sok hasonló startup formációtól – úgy tervezi átültetni új technológiára a turisztikai szakma jelenlegi értékesítési működési rutinját, hogy közben nem hagyja figyelmen kívül a piac alapvető sajátosságait, amelyek évtizedek alatt alakultak ki.
Fontos megemlíteni, hogy a felhasználóknak az alkalmazásunkba épített „augmented reality” azaz a kiegészített valóság nyújt különleges élményt, amely segítségével a turisták a telefonjukon rátalálhatnak a város „láthatatlan” nevezetességeire is. (A PokemonGO őrület már ennek a korszaknak a nyitánya volt, ezen keresztül talán sokan megtapasztalhatták, hogy milyen érzés látni olyan virtuális dolgokat, amelyek a valóságban nincsenek ott, csak a telefonunk kijelzőjén.)