Az event branding, azaz az eseménymárkázás haszna

Nem új keletű dolog egy eseményt márkává avanzsálni. Ennek a dolognak rengeteg haszna van, érdemes tehát megfogadni a profi rendezvényszervezők tanácsát és brandet építeni az eseménysorozatunk köré. Mutatjuk, mit kell tenni lépésről lépésre.

Az események márkázása

Az események márkázásának akkor jön el az ideje, ha ismétlődő eseményeket szervezünk, eseménysorozatban gondolkodunk. A brandépítés egy remek marketingeszköz arra, hogy kitűnjünk a tömegből, hogy arculatot alakítsunk ki.

A tapasztalt rendezvényszervezők mind tudják, mennyire sokat jelent egy esemény márkázása: éppen ezért ezt a témát külön tanítják is a leendő szakembereknek. A MOE Rendezvényakadémia által indított rendezvényszervező tréning egyik fontos témája éppen ez. Érdemes elvégezni ezt az online képzést, hiszen gyakorlatból hozott példákkal, interaktív módon segítik az oktatók a tanulást. Sőt! Ritkaságnak számító esettanulmányokat is megismerhet az, aki beiratkozik a tanfolyamra.

A márkaépítésről való tudnivalókat legegyszerűbben úgy lehet megjegyezni, ha lépésekre bontjuk őket. Nézzük, mit miután kell csinálni, hogy egyedi arculatot adjunk a rendezvénynek!

Az első lépések

Először is, el kell nevezni az eseményt. Ez az egyik legnehezebb feladat, ezért érdemes sokáig ötletelni, felírni minden lehetséges megoldást. Frappáns, rövid, jól megjegyezhető és könnyen kiejthető nevet kell választani, melynek pozitív jelentése, kicsengése van.

Ha ez megvan, még egy szlogen, mondat, pár szavas összefoglaló is kelleni fog, ami egyértelművé teszi, milyen eseményről van szó.

Ezután még több kreativitásra lesz szükség: ebben a fázisban kell ugyanis megtervezni a vizuális elemeket. Mi legyen az alapszín? Milyen legyen a betűtípus? Hogy nézzen ki a logó? Ezeken nagyon sok múlik: a célközönség fejébe bele kell vésődnie a látványelemeknek, nem szabad összekeverniük mással a mi eseményünket, az egyedi dizájn tehát elengedhetetlen.

Mindenre gondolni kell a megalkotásnál: a nyomtatott eszközökön éppúgy mutasson jól a felirat, a logó, mint az online térben. A hangnem, a stílus kiválasztását is most kell megtenni. Gondoljuk végig következetesen, hol fogjuk reklámozni az eseményt, és ez alapján döntsünk a márkaelemek mellett!

A márkázás további lépései

A profi rendezvényszervezők sok mindent ellestek a marketing szakemberektől, így jól tudják, hogy könnyebb a dolgunk, ha az eseményt emberként képzeljük el: milyen tulajdonságai vannak, mi jellemzi? Ha ezt kitaláljuk, hatékonyabban tudjuk végezni a kommunikációt is.

A márkázott eseménynek ugyanis meg kell jelennie a közösségi médiában, de szórólapozni sem árt!

Nagyon ötletes megoldás lehet még, ha kitalálunk az eseménynek egy kabalafigurát, amelyből később akár promóciós ajándékot, nyereményeket is tudunk készíttetni. Szponzorokat is érdemes bevonni a feladatba.

Legyünk kreatívak az event branding esetében is: az egyediség mindig sikerhez vezet!