A fogászati turizmus népszerű, ez meg is látszik az erre specializálódott nagyobb magánrendelők és klinikák forgalmán. De miért ne lehetne külföldi páciense a kisebb magánrendeléseknek is? Lehet, de ehhez megfelelő marketing kell.
Magyarok az élvonalban
Napjainkban Magyarország a fogászati turizmus kedvelt célországa, annak ellenére is, hogy már nem mi vagyunk a legolcsóbbak. A magas minőségű fogászati ellátás viszont továbbra is vonzóvá teszi a magyar fogászati magánrendelők és klinikák szolgáltatásait: a fogászati turisták évről évre egyre nagyobb számban érkeznek hozzánk.
És még mennyivel többen érkeznének, ha a közepes magánrendelők is kilépnének az ismeretlenség homályából, és kiaknáznák a fogászati turizmusban rejlő lehetőségeket. Mi kell ehhez? Egy jól felépített marketingterv, ami segít felmérni, hogy az adott magánrendelő jelenleg hol tart, mit szeretne elérni, és miként jut el a céljáig. Tisztázni kell, hogy milyen marketingeszközök teszik lehetővé a kiválasztott célcsoport(ok) elérését, hogyan mérhető az eredményesség. Mi a fontosabb: a páciensek számának növelése vagy a minőségi páciensek bevonzása?
A fogászati turizmus mindkét fél számára előnyöket tartogat
A fogászati turizmus jó a fogorvosi praxisnak és a jó az ide érkező páciensnek is. A praxis forgalma és bevétele jelentősen megnő, lehetőséget teremtve az esetleges további fejlesztésre, korszerűsítésre, továbbképzésre. A fogturista is elégedetten távozik, mert gyors és minőségi ellátásban részesül a külhoni árak töredékéért, miközben szabadon élvezheti hazánk vendégszeretetét. Igazi win-win helyzet teremtődik, és kölcsönösen elégedett lesz mindenki.
Honnan érkezik a legtöbb fogászati turista?
Olyan országokból, ahol a helyi fogászati ellátás rendkívül megdrágult a közfinanszírozott ellátások fokozatos megszűnése miatt. Ilyen Anglia, Írország, Németország, Olaszország, Norvégia vagy Franciaország. Legtöbbjük azért választja a magyarországi ellátásokat, mert tisztában van a magyar fogorvosok magas képzettségével, a minőségi ellátás ár-érték arányával, a magyar fogorvosi ellátóhelyek magas szintű felszereltségével és higiéniájával, ami minden Magyarországon működő rendelőt jellemez.
A francia nyelvű Jildent Clinique budapesti fogászati klinika páciensei nagyrészt Franciaországból, Belgiumból és Svájcból érkeznek, ahol teljes körű fogászati ellátást vehetnek igénybe megfizethető áron. A klinika bemutatkozó videóiból sokan informálódhatnak az itt folyó professzionális munkáról, illetve a fogászati turizmusról.
A marketing a fogászati turizmusban is nélkülözhetetlen
A professzionális munkát végző fogorvosi praxisokban is tudják, hogy marketingtevékenységgel meg lehet sokszorozni a betegforgalmat. Megfelelő marketingstratégiával és jól kidolgozott, részletes marketingtervvel új pácienseket lehet szerezni, a reklámok, hirdetések által pedig széleskörűen tájékozathatóak a leendő ügyfelek annak érdekében, hogy az adott szolgáltatást válasszák.