Április 19-én az Erkel Színházba látogat el a Zenegyűlölő, alias Janklovics Péter, hogy kiderítse, mit is lehet szeretni azon, amikor emberek ósdi díszletek között valószerűtlen történeteket énekelnek érthetetlenül órákon keresztül. A humorista és a Danubia Zenekar közös produkciója egy erős humorral és kritikával fűszerezett stand-up előadás, melynek célja, hogy mindenki kicsit másképp tekintsen az opera műfajára.
A Danubia Zenekar és Hámori Máté karmester, művészeti vezető szenvedélye, hogy új utakat építsen a klasszikus zenéhez, és olyanoknak is megmutassa ennek a műfajnak a szerethető oldalát, akik esetleg idegenkednek a „komolyzenétől”. A négy évvel ezelőtt bemutatott Zenegyűlölő 1.0-s változatában Janklovics Péter formálta meg azt a figurát, aki értetlenkedik azon, hogy miért is járnak az emberek még mindig szimfonikus zenei koncertekre, miért pocsékolják el az idejüket ilyen sznobériára.
A Zenegyűlölő 2.0 – 2023. április 19. – Erkel Színház
Az április 19-én látható Zenegyűlölő 2.0-ban a humor és a nevetés ugyanúgy garantált, mint idősebb testvére esetében, a különbség annyi, hogy egy talán még a klasszikus zenénél is szűkebb és „érthetetlenebb” világba kalauzolnak el minket az alkotók: az operáéba.
Az előadás során többek között Janklovics „Zenegyűlölő” Péter értetlenkedésének áldozatává válik Erkel, Verdi, Rossini és Puccini is, így például a Bánk bánnal is egy olyan szemszögből találkozhatnak a nézők, amellyel ezelőtt még biztos nem!
A koncerten minden olyasmiről szó esik, amitől idegenkedünk vagy amit nem értünk az opera műfajában, a hosszú lefolyású daraboktól kezdve, a meghajlás közben is áriázó művészekig. A produkcióban minden vád és kifogás elhangzik, amit az opera ellen emelni szoktak. Hogy miért jó, hogy mozdulatlanul ülünk órákon át egy nyikorgó székben kényelmetlen és puccos ruhákban, miközben a többiek köhögését, papírcsörgetését és erőteljes parfümszagát viseljük el súlyos pénzekért cserébe.
A Hámori Máté vezette Danubia Zenekar mellett még két kivételes tehetségű énekes, Rőser Orsolya Hajnalka szoprán és Ninh Duc Hoang Long tenor igyekszik meggyőzni a Zenegyűlölőt, hogy érdemes és jó operába járni.
Az előadás végére garantált a jó hangulat azok számára is, akik már korábban megszerették ezt a műfajt, és azoknak is, akik ezen az estén találkoznak először az operával.