Sokan úgy vélik, hogy a Facebook B2B iparágakban nem elég hatékony lead generálásra. Egyesek szerint a komoly cégek ügyfelei egészen más platformokon érhetők el. Ennél távolabb nem is állhatnánk az igazságtól! Csupán megfelelő módon és időben kell tálalni a tartalmat.
Sales üzenetek helyett érdeklődőgyűjtés
Az egyik legfontosabb jótanács, hogy ne akarj azonnal eladni, hiszen nem sokan mondhatják el magukról, hogy szeretnek ismeretlen cégektől tukmálós, sales-es hirdetésekre kattintani. Ehelyett sokkal érdemesebb kiszűrni a célcsoportból azokat, akik érdeklődést mutatnak a márkád és tartalmaid iránt.
Szintén okos megoldás, ha segítségül hívod például a 7Blog online marketing ügynökséget, ezáltal vállalkozásod útját senior szakemberek egyengethetik. Amellett, hogy ezt a terhet leveheted a válladról, tervezett kampányokat, komplett Facebook marketing stratégiát kapsz, sok-sok újdonságot is megtanulhatsz. Miért bíznád a véletlenre vállalkozásod sikerét, ha sok éves tapasztalattal rendelkező profi ügynökség menedzselheti kampányaidat?
A Facebook egyik nagy erőssége a retargeting, mellyel viszonylag olcsón, pontos célzással visszahozhatod a látogatóidat arra az oldalra, ami számukra a user journey folytatását jelenti, retargeting megoldásokkal tehát elősegíthető az eladás.
Nem szabad megfeledkezni vizuális tartalmakról sem! Még több engagementtel számolhatsz, ha emellett videókat is alkalmazol. Nagyobb organikus eléréssel kalkulálhatsz videós tartalmak révén, pláne ha nem máshonnan beemelt videóról van szó, hanem natív Facebook videóról.
Facebook B2B tippek
A felhasználók többsége mobilról használja az alkalmazást, ezért annak az esélye, hogy a célcsoportod mobilon találkozzon az ajánlattal jóval nagyobb, mint az hogy laptopról, vagy asztali gépről böngészve.
Sokan nincsenek tisztában vele, de jelentős különbségek dokumentálhatók, például a megjelenített karakterek számában. Másként jelenik meg egy hirdetés mobilon és desktopon. Ennek kiküszöbölése érdekében mindig meg kell bizonyosodni róla, hogy a telefon kijelzőjén is kifogástalanul jelenjen meg az adott tartalom.
Általában az emberek kikapcsolódás gyanánt használják a Facebookot, nem éppen a szakmai tartalmak keresése a cél. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy a hirdetés figyelemfelkeltő legyen, és a célcsoport stílusához is passzoljon, hiszen a vállalkozások célja, profilja, de stílusa sem egyforma.
Értékmorzsák a hatékonyabb FB marketinghez
Ismert B2B eszközök például az e-book, a webinár, a letölthető anyagok, melyek értéket adnak. Ugyanakkor nem megfelelő módon, és időben alkalmazva őket, a várt eredmény ellenkezője tapasztalható.
Remek megoldás, ha “értékmorzsákat” adagolsz a célcsoportodnak, mindezt úgy, hogy kevés idejüket veszed el, és mégis értéket közvetítesz feléjük. Az elfoglalt cégvezetők hozzászoktak a gyors döntéshozatalhoz, az ő figyelmüket nehezebb is megfogni. Náluk például célt érhetsz egy szemléletes infografikával, amely nem rabol extra időt, mégis elég ütős.