Sokszor nem is gondolunk bele, hogy milyen fontos szerepe van egy jól megfogalmazott szövegnek weboldalunk eredményessége szempontjából. De milyen is a jó szöveg, és hogyan hoz egy jól átgondolt szöveg több látogatót, vásárlót?
Nézzük meg közelebbről, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venned, hogy honlapod szövege üzletileg is eredményes lehessen!
Mitől lesz eredményes a weboldalad szövege?
1. Gondolkozz stratégiában!
Az online ügyfélszerzést nem lehet a szerencsére bízni, hiszen abból nem születik majd kiszámítható bevételed. Az ügyfélszerzés legjobb módja egy átgondolt marketingstratégia kidolgozása, melynek alapelveit tudod követni a kommunikációdban. Ez lépésről lépésre támogatni és terelni fogja az érdeklődőt, hogy abból vásárló váljon – ehhez mindig vedd figyelembe az ügyfél-életciklus különböző szakaszait!
A figyelemfelkeltés sok esetben a weboldalon kívül történik, például Google-keresések közben, ezért a SEO-szempontok sosem elhanyagolhatók. Fontos azonban, hogy elsősorban a célközönségnek kell írni és nem a robotoknak. Ha a felhasználó nem azt kapja, amit keres, a SEO sem fog hosszú távon működni, ezért tartsd szem előtt, hogy a célközönségednek mire van szüksége! Mindig legyen számukra releváns az oldal tartalma!
2. Határozd meg az aloldalak célját!
A jól konvertáló szöveg megalkotásához szükség van egy vázra, melynek honlapod aloldalai lesznek a bástyái. Ezeket töltheted ki az informatív, SEO-barát szövegekkel, de fontos, hogy okosan oszd el a marketingtartalmat a felületen. Próbálj meg – a konverzió szem előtt tartása mellett – értékes, akár edukatív tartalmat is létrehozni, figyelve az ügyfélbarát, könnyedén átlátható weboldalstruktúra megalkotására is.
3. Ismerd a célközönséged!
Nincs jó szöveg, amíg nem ismered pontosan, hogy kiknek fogalmazod meg azt. Nem mindegy például, hogy az oldal huszonéves egyetemista nőknek próbál meg eladni vagy éppen idősebb cégvezetőknek. Ezért tisztázd az alapvető kérdést: kinek és mit kínálsz? Ha ez megvan, akkor gondold végig azt is, hogy a célközönséged problémáira milyen megoldást tudsz nyújtani és hogy milyen élethelyzetben szembesülhetnek ezzel a megoldandó problémával, milyen kulcsszavakra fognak rákeresni a megoldásért.
Ezek után már skálázhatod a szolgáltatásaid, termékeid. Érvelhetsz amellett, hogy miért érdemes téged választaniuk a versenytársak helyett, kiemelheted például, hogy jobb a minőség, olcsóbb a termék, gyorsabb az ügyintézés, személyesebb a kapcsolat és így tovább.
4. Légy következetes!
Az konzekvens, csalogató márkakommunikációhoz ki kell alakítanod branded tone of voice-át. Ez nem jelent mást, mint hogy a kezdetektől fogva ugyanazon alapelvek mentén kommunikálsz. Gondold végig, hogy tegeződsz vagy magázódsz, hivatalosabb vagy baráti hangnemben írsz-e, lazább vagy szakértői tartalmat képzelsz-e el márkádhoz. Ha ezek a szempontok tisztázva vannak, akkor ezekhez nemcsak weboldaladon, de a közösségi médiában és egyéb szöveges megjelenési felületeken is tudsz majd igazodni. Sőt, könnyebben fogod tudni kiszervezni a szövegírói feladatokat is.
A „márka hangjának” a kialakítása után arra is figyelned kell, hogy a létrehozott tartalmak a weblapod minden aloldalán átláthatóan tagolva legyenek. E szerint legyen egy darab H1 címed, mely már tartalmazhatja a legfontosabb kulcsszót, emellett tagold a bekezdéseket – H2, H3, H4 – kisebb címsorokra, alpontokra is. Sokan megfeledkeznek róla, de a SEO szempontjából nemcsak a szóhasználat, hanem az oldal átláthatósága, tagoltsága is fontos ahhoz, hogy jó helyeket érj el a keresőben.
5. Tesztelj és frissíts!
Egy weboldal sosincs kész. Az eredményekért folyamatosan meg kell dolgozni, ezért érdemes a szövegezést is folyamatosan tesztelni és frissíteni, ráadásul a keresőmotorok látni fogják, hogy állandóan karbantartott oldallal van dolguk, így előrébb sorolhatják a versenytársakéhoz képest.
Tipp: Bátran kérj visszajelzést az ügyfeleidtől a termékedet, szolgáltatásodat illetően, hogy jobban megismerhesd őket, és ennek függvényében kínálhass megoldást a problémáikra – a véleményük alapján tudod finomítani weboldalad szövegét is.
Az eredményes weboldal megalkotásának kulcsmomentuma a jól megfogalmazott szöveges tartalom, mely a célközönségnek szól, egységes képet mutat és valóban releváns tartalmat nyújt. A fenti lépések, tippek figyelembevételével máris közelebb juthatsz ahhoz, hogy javuljon konverziód, ezáltal pedig több profitot tudj termelni vállalkozásodban. Szánd rá az időt és írj valóban hatékony szövegeket, hogy növekedjen forgalmad!