Hogyan birkózzunk meg a munkahelyi konfliktusokkal?

Annak a megfogalmazása, hogy mitől tarthatunk egy munkahelyet jónak, nem is olyan egyszerű feladat. Jellemzően összetett, komplex, több elemből felépülő struktúra az, ami olyanná teszi a munkahelyet, hogy az együtt dolgozó kollégák többsége mind úgy érezze, hogy jó helyen van.

Mi számít jó munkahelynek?

Sokat számít a munka minősége és mennyisége, a berendezés, a kényelem, adott esetben az otthonosság vagy éppen a hely, a közösség hangulata, a dolgozók egymás irányába történő megnyilvánulásai, segítőkészsége.

Talán nem járunk messze az igazságtól, ha azt gondoljuk, hogy ez utóbbi, az emberi kapcsolatok milyensége a leginkább meghatározó a munkahelyi atmoszféra tekintetében és ez nem csak az ott dolgozók hangulata miatt fontos, hanem gazdasági kérdés is.

Egy jó munkahelyi légkör hatásai

Ma már nyilvánvaló, hogy a jó közérzettel végzett munka sokkal hatékonyabb, mint az olyan, ahol nélkülözni kénytelenek a munkavállalók ezt a fontos tényezőt. A jó légkör azonban könnyen törékeny lehet. Apróságnak tűnő nézeteltérések, akár kisebb súrlódások is elkezdhetik errodálni azt és megfelelő konfliktuskezelés nélkül rendkívül gyorsan kialakulhat olyan helyzet, amikor már senki sem érzi jól magát az adott helyen.

Az élet egyéb területeihez hasonlóan a munkahelyeken is az a legjobb, ha ki sem alakulnak az ilyen nem kívánatos helyzetek, leginkább itt is a megelőzés, előrelátás, felkészülés a javasolt.

Viszont, ha már kialakult konfliktushelyzettel találjuk magunkat szembe, fontos tudni, hogy annak kezelése, feloldásának elősegítése egy tanulható készség, megfelelő technikák alkalmazásával rendkívül sokat tehetünk a helyzet normalizálásának érdekében.

Tréning a konfliktusok kezeléséhez

A Training360 munkahelyi konfliktusok kezeléséhez is rendszeresen tart tréninget, mely során megtanulható, hogyan tudjuk beazonosítani az ilyen helyzeteket, valamint azt is, hogy mely emberi hibák vezetnek a kialakulásához, és mik azok a technikák, módszerek, amelyek segítségével kezelhetővé tehetjük a szituációt.

A probléma néha bonyolultabb is lehet, mint elsőre gondolnánk, mélyre vezethetnek a szálak és bizony ilyen téren fennálló felkészültségbeli hiány esetén csekély eséllyel vehetjük fel a harcot a jelenséggel szemben. Egy ilyen professzionális felkészítés során kezdve a konfliktushelyzetek definiálásától a hatékony kommunikációs technikákon át, az emberek és konfliktusok kérdéskörén keresztül jutunk el a kezelési technikákig, majd addig, hogy ezeket adoptálni is tudjuk a csoport tagjainak szemléletébe.

Kiknek javasoljuk?

A program elsősorban azoknak szól, akik voltak már konfliktus helyzetben és utólag átgondolva tudják, hogy nem megfelelően kezelték a helyzetet, tisztában vannak azzal, hogy máshogy, jobban kellett volna keresniük a kialakult helyzet megoldását.

A konfliktuskezelést nemcsak az üzleti életben tudjuk alkalmazni. A megtanult technikák magánéletben való használata eredményesebb és elégedettebb mindennapokhoz vezet. További részletekért látogass el a Training360 oldalára!