Idén minden eddiginél több, mintegy 14.500 szavazat alapján dőlt el, hogy kik a győztesei a Highlights of Hungary versenynek. A tavalyi év ötvenöt színes pillanatát és megmozdulását összesítő mezőnybe a kurátorok jelölései alapján lehetett bekerülni, ám a végleges sorrendről, a top 10-ről és a nyertesekről közönségszavazás döntött.
Múltjával, jelenével és jövőjével is szívesen foglalkozott idén a magyar, ha az hiteles, kreatív és merész formába volt öntve – állapíthatjuk meg a kor-kör-kórképet rajzoló Highlights of Hungary dobogós helyezettjeit szemlélve. A második helyet megszerző HBO Aranyélet produkció és a harmadik KUCKÓ Önkéntes Program előtt a hatalmas közönségkedvenc Red Bull Pilvaker tarolt, bizonyítva, hogy a klasszikus szavak kétszáz év múlva is nagyot szólhatnak, csak új hangokat kell keresni hozzájuk. Az elrappelt 1848/49-ből kibontakozó egyedi kulturális koncepció azt vallja, hogy az „új generációk” megszólításához néha elég leporolni az irodalmi szöveggyűjteményt és modernre faragni az időmértéket.
superfinegrainA Super Channel tartalomfejlesztő csapata által létrehozott Highlights of Hungary célja, hogy az elmúlt év legkreatívabb megmozdulásait és legszerethetőbb ügyeit tárja a nagyközönség elé: azokat az eseményeket vagy projekteket, amelyek a tavalyi évben közösségeket formáltak vagy új szempontot mutattak önmagunk és a világ megértéséhez.
A top 10 idén igazán színes képet mutat, és arra bíztatja a jelen és jövő kreatívjait, hogy merjenek közösségben, ügyekben és kulturális megmozdulásokban gondolkodni, mert a közönség nem csak nyitott, de odaadó és támogató is. Az első tíz hely egyikéért idén lehetett kis roma falu életét segíteni (#10 BAGázs //Játsszuk együtt!), kiállni az egyenlőség mellett (#9 Budapest Pride), irodalmi klasszikusokat kávéházban megidézni (#8 Hadik Irodalmi Szalon), Debrecenben biciklinyeregből fordítani egyet a világon (#7Debrecen Bike Maffia), mások nappalijában filmet nézni (#6 Ernelláék Farkaséknál lakáspremierek), városi erdőben egy régi-új víztorony hangját hallgatni (#5 Nagyerdei Víztorony) vagy hátrányos helyzetű emberek álmából textilt szőni (#4 Igazgyöngy Alapítvány).
superfinegrainSzépen megrajzolt múlt-jelen-jövő háromszögben áll az első három helyezett: míg aKUCKÓ Önkéntes Program gyermekotthonban élő fiataloknak alakítja a jövőformáló élményeket (melyek közül a gospelkórus éppen annyira fontos, mint az önkéntes fodrászok tevékenysége), bizonyítva, hogy a gondoskodás nem egy sokadik plüssmackó, hanem a valódi igényekre való odafigyelés. A második helyezett HBO produkció a magyar valóságnak tart tükröt: hogyan lehet a rendszerváltás utáni Magyarországon a bűntudattól sem mentes hétköznapokat és súlyos jelent megélni – és hogyan lehet ezt az Aranyéletet magas minőségben, profi koncepcióval filmre vinni.
Az idei győztes a Red Bull Pilvaker, akik – az őket jelölő Super Channel ajánlása szerint – „képesek március 15-ét formailag és tartalmilag is úgy megszólítani, hogy a majd’ 200 éves szellemiség a fiatalokból is zsigeri reakciót váltson ki”. Takács Ákos kreatív koncepciója elég bátor volt ahhoz, hogy egy színpadra álmodjon olyan fiatal magyar MC-ket, mint Wolfie, Fluor vagy Diaz, melléjük állítson népszerű magyar színészeket és énekeseket, például Járai Márkot, Kollányi Zsuzsát, Hámori Gabriellát, Kautzky Armandot vagy Szabó Kimmel Tamást; felkérje Szabó Simont rendezőnek, házigazdának pedig elhívja a rádiók kedvenc hangját, Buda Mártont. A kezükbe nyomott irodalomtételek az elmúlt öt évben önálló pályára álltak, teltházas előadásaikra nézők helyett rajongók érkeznek és nemrég a Szavak című Juhász Gyula vers átdolgozásával szétrobbantották az iskolai irodalomkönyvek elefántcsonttornyát is.
A Forbes különdíját a Green Go, Budapest első elektromos közösségi autóbérlő szolgáltatása kapta, amelyre a jövő zöld nagyvárosa épülhet. A díjat a magazin azzal is indokolta, hogy a megosztott használaton alapuló szolgáltatásra “láthatóan felkészült a város, hiszen használják a budapestiek”.
A WMN különdíját az interneten közkinccsé tett fotóarchívumnak, a hat éve indult Fortepannak ítélte, amely indoklásuk szerint „maga a mindennapok történelme, Magyarország XX. századának egy szubjektív, de mindenki számára ismerős szelete, a nosztalgia on-line otthona, amely köré mára igazi közösség szerveződött.”
A Highlights of Hungary fő partnere, a Magyar Turisztikai Ügynökség a debreceni Nagyerdei Víztornyot jutalmazta Turisztikai Innovációs Díjjal. A már-már pusztulásra ítélt épület, értő kezek munkája nyomán, modern, emblematikus közösségi térré alakult át, amely a helyi lakosságnak és a turistáknak is izgalmas élményt jelent. Az Ügynökség kiemelt feladatának tekinti a turisztikai kínálat fejlesztését, a hazai desztinációk vonzerejének növelését, és ezzel az országmárka építését.
superfinegrainA Highlights of Hungary kitalálója és megvalósítója, a kreatív tartalomgyártó és tartalomfejlesztő Super Channel célja idén is az volt, hogy közös platformon szerepeltesse azokat a kreatív, kiemelkedő koncepciókat és ügyeket, melyek az adott évben mi, magyarok voltunk.