A landing oldal ma már a sikeres hirdetéseket futtató vállalkozások körében nem ismeretlen, az eredményes kampányokhoz nélkülözhetetlen elem. Néhány hibát azonban – főleg kezdőként – könnyű elkövetni, és így kudarcra ítélni az egész kampányt.
Kell egy jó landing oldal!
Az eredményes, jól konvertáló hirdetések alapja egy megfelelő landing oldal akár termék, akár szolgáltatás esetén. A közösségi média hirdetésekhez, hogy hatékonyak is legyenek és ne csak a pénzt vigyék, ez manapság létfontosságú.
A landing oldal a termék, a szolgáltatás bemutatására jön létre, amelyen az érdeklődőt további cselekvésre, vásárlásra vagy például hírlevél feliratkozásra ösztönözzük, azaz konverziót generálunk vele.
Mivel manapság az első benyomás a konverzió érdekében a legfontosabb, ahogy azt az olyan online marketing blog cikkei is megerősítik, mint a Follow Marketing, rendkívül jól összerakott landing oldalra van szükség. A figyelem felkeltésére, megtartására mindössze 8 másodpercünk van jelenleg, és minden online marketing kutatás kimondja, ez az idő csak rövidülni fog.
Landing oldal hibák
Egy landing oldal felépítése bár egyszerűnek tűnik, mindössze be kell mutatni a terméket, a szolgáltatást és a végén elvárjuk, hogy cselekedjen, vásároljon az érdeklődő, azonban könnyű olyan hibákat véteni, amelyek miatt már az elején becsukja a böngészőt.
Az első benyomás fontosságáról már szó esett. Landing oldal esetében ez a modern, dizájnos megjelenést, a képek és videók használatát, illetve a jól átlátható és meggyőző szövegezést feltétlenül jelenti. Kell egy jó címsor és egy call-to-action felhívás, ez ragadja meg a látogató figyelmét, kerülendőek felesleges linkek, menüsor, amivel elnavigálhatnak.
Fontos az, hogy egy dologra, egy célra összpontosítson, azonnal tudja az érdeklődő, hogy miről is van szó. Ne hozzuk döntéshelyzetbe, mert hezitálás esetén könnyen továbbléphet az ellenállhatatlannak vélt ajánlatunkon. A címben megadott termék, szolgáltatás kifejtésére, megerősítésére fókuszáljunk, hogy hogyan oldjuk meg vele az ő problémáját!
Az, hogy mit várunk el a látogatótól, mindig legyen egyértelmű. Legyen világosan és tisztán érthető, látható, hogy mit kell tennie az ajánlat érdekében. Sokszor hiba, hogy túlbonyolítjuk az oldal felépítését, nehéz rájönni, hogyan tovább, ha érdekli a dolog.
Ne felejtsd el az optimalizálást!
A Follow Marketing sok éves tapasztalata is azt mondja, a landing oldal legyen konzekvens, azaz szerepeljen rajta, amit a hirdetésben ígértünk, melyhez a legjobb, ha ugyanazt a címet, fő üzenetet használjuk már a legelején.
A mobilra való optimalizálást ne felejtsük el, ez szintén egy olyan könnyen kiküszöbölhető hiba, amely miatt rengeteget veszíthetünk. Az online vásárlások több mint fele ma már mobilon történik, így ez alapvető elvárás is, amely ha nem teljesül, a vállalkozás megítélését, hitelességét ronthatja.