Szívünk joga azt gondolni, hogy az 1% mint olyan egy fabatkát sem ér. Ez azonban nem teljesen igaz. Ezért is indított kampányt a Budapest Bike Maffia önkéntes szervezet, melynek célja, hogy 5 éven belül, Magyarországon minden adózó felajánlja adója 1%-át valamelyik alapítványnak vagy civil szervezetnek.
Évről-évre egyre kevesebben, jelenleg mindössze 1,6 millió ember gondolja úgy ma Magyarországon, hogy szeretné meghatározni azt, pontosan kit is támogat adója 1%-ával. Tavaly például 10 milliárd forint maradt az államkasszában emiatt, ahelyett, hogy az különböző önkéntes szervezetek, alapítványok, civil megmozdulások munkáját segítette, támogatta volna. És bár még mindig szívünk joga azt gondolni, hogy adónk 1%-a egy fabatkát sem ér, ez egészen pontosan azt jelenti, mintha egy bevásárlás alkalmával 6250 Ft-ot hagynánk a bolti pénztárosnál, véletlenül.
Nem csoda hát, ha vannak olyan szervezetek, amelyek szeretnének változtatni, példának okáért a Budapest Bike Maffia legújabb kampánya is arra hívja fel a figyelmünket, hogy a sok kicsi összeget bizony juttassuk el a jó ügyekért küzdő szervezetekhez.
Ehhez pedig alapítottak egy FABATKA névre keresztelt zoknimárkát, melyből csak az adójuk 1%-át felajánlók vásárolhatnak, viselése így a jó ügyek melletti kiállást jelképezi. És bár tudjuk, a zokni a ruhatárunk legolcsóbb, legegyszerűbb, mégis nélkülözhetetlen eleme, az utóbbi évek újhullámos zoknibummjának köszönhetően azonban kiválóan alkalmas a véleményünk kifejezésére, főleg, ha olyan színes és merész vizuális elemekkel megspékelt ruhadarabról van szó, mint egy 99% pamut 1% jó szív anyagösszetételű FABATKA, ami bokamagasságban harsogja: az adó 1% felajánlása menő.
Ha szeretnéd támogatni a FABATKA misszióját, webshopjukban lehetőséged van megvásárolni a zoknikat, és ha ez még nem lenne elég, amint eladásra került az ezredik zokni, rögtön utána érkezik a Punnany Massif adó 1%-os dala is.