3 szórakoztató kártyajáték, amihez csak egy pakli francia kártya kell

Sajnos nem úgy tűnik, hogy egyhamar az ölünkbe szakadna a szabadidős programok tárháza, így újfajta kikapcsolódási lehetőségek után kell néznünk. Szerkesztőségi szinten nagy kedvenceink a különféle kártyajátékok, amelyek közül most három, elejétől a végéig szórakoztató és az egész család számára élvezhetőt mutatunk be.

A kétszemélyes: Speed kártyajáték

Nemcsak arról ismert, hogy ketten lehet játszani, hanem arról is, hogy gyerekek is gyorsan ráéreznek: ez a Speed kártyajáték, amelyhez mindössze egy (vagy két) pakli francia kártya és gyors reflexek kellenek.

A jól összekevert paklit két egyenlő részre osztják és lefordítva maguk elé teszik a játékosok. Fejenként négy lapot felfordítva maguk elé raknak, középre pedig, egymás mellé a paklijuk legfelső lapját teszik lefordítva. Amint a két középső lapot felfordítják, kezdődik a játék! A játékosok előtt lévő négy lapból kell egyre növekvő vagy csökkenő sorrendben a középen lévő két kártyalapra helyezni a lapokat, minél gyorsabban. A játékosok mindig csak a maguk előtt lévő négy lapból rakhatnak középre lapot, így ezt a négyest folyamatosan újra kell tölteniük, az előttük heverő, lefordított pakliból. Ha a két középső lap megegyezik, speedet (ejtsd: szpíd) kell kiáltani; aki viszont lecsúszik róla, felveheti mind a két középen összegyűlt paklit. A cél, hogy minél hamarabb megszabaduljunk a saját kártyalapjainktól.

A francia kártya lapjai növekvő sorrendben: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, J (bubi), Q (dáma), K (király), A (ász). Ászt lehet kettes elé és király után is tenni. A jokerlapokat tegyük félre.

Milyen jól ismered a másikat? – Hazudós kártyajáték

Meg tudod mondani, ha a család vagy barátai társaság egyes tagjai hazudnak? E körül a kérdés körül forog a hazudós nevű kártyajáték. Kicsik és nagyok is élvezni fogják a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című film ikonikus jelenetéből ismert, egyszerűsége ellenére rendkívül szórakoztató játékot.

A hazudós elején jól megkeverjük a paklit, majd az összes lapot kiosztjuk a játékosok között, amelyek száma ideális esetben minimum három vagy annál több. A játékosok célja, hogy minél hamarabb megszabaduljanak a lapjaiktól.

Mindenki megnézheti a saját kártyáit, majd az első játékos letesz az asztalra egy, két vagy maximum három kártyalapot lefordítva, és mellé elmondja, hogy a lefordított lapokon milyen szám látható. Mindig azonos számú lapokat kell letennie, mondhatja például, hogy két négyes, három király, egy ász stb. A következő, tőle jobbra ülő játékos feladata, hogy eldöntse, az előző játékos igazat mondott-e, avagy hazudott a kártyák mibenlétét illetően. Ha elhiszi az elhangzottakat, a lent lévő kártyák tetejére le kell tennie minimum egy, ugyanolyan számú lapot; három királyra tehát legalább egy királyt. Ha úgy dönt, az előző játékos hazudott, felfordíthatja a letett lapokat, viszont ha nem jött be a sejtése, fel kell vennie az összes kártyalapot, amelyet addig az asztalra helyeztek. Amelyik játékost rajtakapták a hazugságon, felveszi a paklit. Az nyer, akinek leghamarabb elfogynak a lapjai.

Érdemes számításba venni, hogy egy pakliban minden színből négy darab van. A jokerlapokat tegyük félre.

A pörgős: Huszonegy

A speedhez hasonlóan a huszonegyet is egy pakli francia kártyával, jokerek nélkül, akár iskolás gyerekek is játszhatják, hiszen mindössze össze kell adni a lapok értékeit.

A huszonegyet minimum két fő, egy osztó és egy (vagy több) játékos játssza: fontos kiemelni, hogy a játékosok itt nem egymás ellen, hanem az osztó ellen játszanak. A huszonegy összes résztvevőjének célja, hogy lapjainak összértéke minél közelebb legyen (és semmiképp se haladja meg!) a 21-et.

Az osztó lapot oszt a játékosoknak, amelyet fel is fordít, majd magának, szintén felfordítva. Ezután, még mindig a kártyalap színével felfelé újabb lapot oszt a játékosoknak, majd magának is, de ezt már lefordítva. Az első játékos, az alapján, hogy a két kiosztott lapjának összege mennyi, eldöntheti, hogy megáll vagy lapot kér. Ha az első játékos befejezte a játékot (besokallt, vagyis túllépte a 21-et, vagy megállt, már nem kér több lapot), a következő játékos jön. A kör végén az osztó következik, magának fog lapot osztani. Aki az osztónál közelebb van a 21-hez, nyert.

Blackjacknek hívjuk, ha mindössze két lap összegéből kijön a 21.

A francia kártya lapjainak értéke: a számozott lapok értéke megegyezik a rajtuk szereplő számokkal, míg a J, Q, K feliratú lapok fejenként tízet, az ász pedig attól függően, hogy a játékos miként kívánja, érhet egyet vagy tizenegyet.