Így fog kinézni a dunai rakpart legszebb szakasza – képek

Régóta hallunk és olvasunk mendemondákat a rakpart felújításáról, ám szerencsére már tényekről, nemcsak pletykákról számolhatunk be a Duna-part felújításával kapcsolatban. A 13. kerületi Moszkva sétány hamarosan legszebb fővárosi sétány lesz.

 

Látványterv a megújult pesti alsó rakpart Dráva utca és Árpád híd közötti szakaszáról

Budapest hosszútávú fejlesztési koncepciójával összhangban, a pesti Duna-part mentén gyalogossétány és kerékpárút épül a Parlament és a Rákos-patak között, továbbá megtörténik a szomszédos területek rendezése is. Mindez biztosítani fogja a közvetlen gyalogos és kerékpáros kapcsolatot a 13. kerület és a Belváros között. A kivitelezés már elkezdődött, 2017 tavaszáig a Margit híd és az Árpád híd közötti, 13. kerületi déli partszakasz rendezése történik meg. A Kossuth tér és a Margit híd közötti szakasz megújítására a 2017-es budapesti vizes vb után kerül sor.

Látványterv a megújult pesti alsó rakpartról a Jászai Mari térnél

Budapest Főváros Önkormányzatának céljai között szerepel a budapesti rakpartok komplex közterületi megújítása, a Duna-partok élhetőségének javítása. Számos megvalósult európai példa alapján egyértelmű, hogy a folyópartok vonzereje a városi életminőség javulását és a gazdasági növekedést is segíti.

Látványterv a megújult pesti alsó rakpartról a Dráva utcánál

A beruházás 2 szakaszban történik

  1. Az északi szakasz, mely a Moszkva sétány nevet kapja, a Dráva utca és Népfürdő utca csomópontja, illetve az Árpád híd között fog húzódni, ahol a fejlesztésnek köszönhetően egy 7 méter széles (4 méter széles gyalogos felület, 2×1,25 méter széles kerékpárút, 0,5 méter széles berendezési sávval elválasztott) gyalog- és kerékpárút kerül kialakításra, illetve a sétány melletti területek rendezése is megtörténik. Az északi szakasz kivitelezése 2016 októberében elkezdődött és 2017 tavaszáig tart.
  2. A déli szakaszon, a Dráva utca és a Margit híd között egy 6 méter széles díszburkolatú sétány épül a gyalogosok számára, új köztéri elemekkel, valamint a gyalogosok felső rakpartra jutását megkönnyítő új átvezetésekkel. A sétány melletti útpálya jellemző kialakítása 3,5 méter szélességben 2×1 forgalmi sáv, a Duna oldalán 3 méter széles parkolási felülettel, a támfal oldalán pedig 3 méter széles szervizsávval, 45 fokos parkolási lehetőséggel. A déli szakasz kivitelezési munkálatai 2017. január második hetében megkezdődtek.
Goodapest

Tegdes Péter

Az újságíró szakmában nincs két egyforma nap, ahogyan két egyforma cikk sem létezik. Interjúkkal, összeállításokkal és leírásokkal próbálom megfejteni, miben rejlik Budapest titka, amiért annyira szeretjük a várost. Remélem, jó nyomon járok.