Az ételfotózás népszerűbb, mint valaha, és az sem titok, hogy a profi fotósok olykor trükköket kell, hogy bevessenek a tökéletes eredményért: a gyorsan összeeső tejszínhabot borotvahabbal helyettesítik, a palacsintára juharszirup helyett olajat öntenek.
Néhány évvel ezelőtt a kanadai McDonald’s vállalta, hogy megválaszolja az egyik leggyakrabban feltett kérdést: miért néznek ki máshogyan a szórólapokon szereplő ételek, mint az, ami a tálcánkon landol? A kérdés ma is aktuális, ezért vettük elő azt a videót, amelyben a McDonald’s fotóstúdiójába kalauzolnak minket, miközben néhány percben összefoglalják, hogyan zajlik egy-egy fotózás.
A gondos tervezés és az utómunka órákig tartó munka eredménye, és a felvételek szerint a befotózott hamburgerek esetében szó sincs trükközésről. Azaz sem műanyag, sem viaszból öntött összetevők nem kerülnek az ételre annak érdekében, hogy szebben mutasson, és minden, a fotókon látható alkotóelem megegyezik azzal, amit a gyorséttermeikben használnak. Legalábbis 2012-ben, amikor a videót publikálták még biztosan így volt. A differencia oka viszont ennek ellenére is egyértelmű: az egy perc alatt összedobott, majd papírba/ dobozba csomagolt hamburgerek kinézete nyilván nyomába sem érhet a több órán át fotózott, ételstylist által megkomponált ételekéhez, ahol fontos, hogy minden, ami a hmburgerbe kerül, látható legyen.
Szerintünk klassz, hogy a McDonald’s bevállalta ennek a kérdésnek a megválaszolását. Ha még nem láttad a videót, nézd meg most!