Több mint 50 hivatalos partnerország közreműködése, több mint 150 ország kampánya mutatja mennyire népszerű és fontos mozgalommá nőtte ki magát a #GivingTuesday, azaz az #AdakozóKedd kezdeményezés, melynek célja, hogy a Fekete Pénteket és a Kiber Hétfőt követően a vásárlásról az adományozásra, a jócselekedetekre irányítsa a figyelmet.
A magyarországi kampányhoz számos civilszervezeten és cégen kívül olyan hírességek is csatlakoztak, mint Lotfi Begi, Bihari Viki, Soma, Kiss Gergely, Steiner Kristóf, Janklovics Péter, Szabó Simon, NoÁr, Lakatos Márk, Lengyel Tamás.

Világszerte hatalmas érdeklődés övezi a mozgalmat, és évről évre egyre több embert, szervezetet képes megmozdítani, annak ellenére, hogy ebben az időszakba elsősorban a vásárlásra ösztönző kampányokkal érik el az embereket.
A NIOK Alapítvány 2014 óta szervezi a hazai mozgalmat és az #AdakozóKedd kampányokat. Az idei évben az ún. #unselfie, magyarba ültetve #nemrólamszól kampánnyal népszerűsíti az adományozást, mely arra hív mindenkit, hogy tegyen valami jót, írja le egy papírra milyen jó cselekedetet vállal vagy milyen szervezetet támogat, fotózza le magát ezzel, s ossza meg a közösségi médiafelületeken. Annak érdekében, hogy a jóügyek, az adományozás minél több emberhez eljusson, a #nemrólamszól kampány egy kihívást is tartalmaz. A
rra kérik a kampányban résztvevőket, hogy a megosztott posztokban hívjanak is ki egy barátot, ismerőst arra, hogy ő is vegyen részt az akcióban, hogy terjedjen a #nemrólamszól, a jócselekedetek kampánya vírusszerűen az országban egész decemberben is!
NoÁr, aki idén csatlakozott a kampányához elmondta, hogy ez a kampány azért fontos, mert egy újabb lehetőség arra, hogy az emberek aktív részesei legyenek a környezetük alakításában. A #nemrólamszól, egy interaktív polgári aktivizmus. Sokan szeretnének segíteni, de nem találják a megfelelő formát. A NIOK akciója ebben mutat egy vagány alternatívát! Nem kell híresnek lenned, hogy beszállj. Nem kell ismertnek lenned, hogy felhívd a társaságod figyelmét a #Adakozókedd-re. Egyszerűen csak szállj be a játékba!

Lengyel Tamás pedig azt hangsúlyozta, hogy sajnos a közösségi felületek főként az ego domborításáról, vagy önigazolásról szolnak. Ma trend valamilyennek látszani. A figyelem főkent magunkra irányul, vagy ha a környezetünkre, akkor az rendkívül pesszimista, negatív es kritikus. Ebből ébreszt fel szerintem az #AdakozóKedd, tereli a fókuszt fontos dolgokra es segít észrevenni, hogy mennyi mindent tehetünk egymásért!

A Giving Tuesday egyik támogatója idén az Amerikai Egyesült Államok Nagykövetsége. Emma Nagy kulturális attasé elmondta, hogy azért csatlakoztak a kezdeményezéshez, mert kiemelten fontosnak tartják a az adományozási kultúra előmozdítását Magyarországon, és az olyan tevékenységeket, amelyek a filantrópia fontosságára irányítják a figyelmet.
A #nemrólamszól víruskampányon túl, a város számos pontján is zajlanak támogatói események 27-én délután és este, ezekről és a támogatható civilszervezetekről az adakozokedd.hu és az adjukossze.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők.