Ha valaki azt mondja nekünk 15-20 évvel ezelőtt, hogy az evés, az ivás, a szórakozás, a sportolás, a párkapcsolataink, vagyis az egész életünk a kétezres évek második tizedére egy alig 70 négyzetcentiméteres, 100 grammos készülékbe koncentrálódik, valószínűleg egyértelmű nevetéssel válaszolunk a felvetésére.
Lassan viszont valósággá válik, hogy életünk nagyobb hányadát a telefonunkba bújva töltjük, ahol már nem sms-t írunk vagy a nokiás kígyós játékkel játszunk, hanem fontos döntéseket hozunk, vásárolunk, és érzéseinket osztjuk meg a nagyvilággal.
Életünk részévé vált a digitális technológia, aminek árnyoldalait vicces módon jeleníti meg egy indiai származású angol fickó. Anshuman Ghosh már hosszú évek óta építi Instagram-közösségét, ahol Moography néven művészeti megnyilvánulásainak hála már több mint 90 ezer rajongót tudhat magáénak.
Nem is olyan elképzelhetetlen, amit a képeken látunk
Több közösségimédia-kampány grafikai részét bonyolította le az elmúlt években, ahol a digitális világot fésülte össze a valós tevékenységekkel. A megjelenítés több esetben is a valós-valótlan állapotok kettősségén alapult, ahol olyan nagyszerű képek születtek, mint az itt látható ábra:
Süteményt még nem vehetünk ki a telefonunkból, de a háztól házig szállítást, a mobilon történő egyszerű fizetést viszont már most elintézhetjük. További érdekes (disztópikus?) elgondolásokat találsz Moography Instagramján. És hogy milyen változásokat hozott a párkapcsolatokba a digitális világ? Január 17-én erre keressük a választ a soron következő Funzine-kerekasztalon!