Pénztárcabarát árakkal nyitott meg Budapest legújabb kávézója a város szívében

Románia hatalmas népszerűségnek örvendő kávézólánca, a 5 to go nyár elején nyitotta meg első budapesti egységét a mindig nyüzsgő Király utca elején. Az aprócska üzlethelyiség már az első napokban csordultig telt kávérajongó turistákkal és környékbeli irodistákkal, akik a barátságos árak miatt hamar a kávézó visszatérő vendégeivé váltak.

A cikk angol verzióját itt találod: New Centre for Coffee Lovers in Budapest

Fotó: Németh Kriszti – Egy jó kép rólad

Annak, aki járatos Bukaresten vagy más, román nagyvárosokban, nem kell bemutatni Kelet-Európa legsikeresebb kávézóhálózatát, hiszen kis túlzással minden sarkon belebotlik az ember egy 5 to go feliratba. A közel 400 üzlet azonban nem az egyetlen oka a román kávézóbirodalom népszerűségének.

Alacsony árak kötelezően

A 5 to go-t ugyanis nem mindennapi koncepcióval indította útjára két román üzletember, Radu Savopol és Lucian Badila 2015-ben. Ahogy arra a név is utal, a kávézóban eredetileg minden 5 lejbe (körülbelül 400 forintba) került, amivel rövid idő alatt hatalmas sikert arattak a kávészerető közönség körében. Az 5 lej mára 5 alapelvvé fejlődött: ízélmény, professzionalizmus, változatosság, sokszínűség és gyorsaság.

Fotó: Németh Kriszti – Egy jó kép rólad

Az alacsony árak persze továbbra is nagy szerepet játszanak a kávézólánc sikerében, amelynek másik nagy vonzereje – ahogy arra az 5 alapelv egyike is utal – a gyorsaságban rejlik. A 5 to go kávézók nagy része könnyen megközelíthető helyeken, úgymint buszpályaudvarokon vagy irodaházak aljában található, ahol az elviteles rendszernek hála néhány perc várakozási idő után hozzájuthat az ember a napi koffeinbeviteléhez. A magas minőséget elérhető áron képviseli tehát a hálózat, és a csapat mindent megtesz a színvonal fenntartásáért. A baristák képzésekben részesülnek, a kávézókat pedig rendszeresen látogatják a cég munkatársai, hogy támogatást nyújtsanak.

A specialty kávézókra jellemző karakteres ízzel szemben a 5 to go speciális blendje jóval visszafogottabb, ezáltal szélesebb közönséget vonz. A prémium minőségű kávét az olasz Bristot pörköli, 70% arabica és 30% robusta arányban, amit darálás és lefőzés után modern hangulatú, színes grafikákkal ellátott papírpoharakba töltenek.

Fotó: Németh Kriszti – Egy jó kép rólad

Kávé elvitelre, Budapesten is

Franciaország, az Egyesült Királyság és Belgium után 2022 júniusában Budapestre is megérkezett az első 5 to go kávézó, amelynek élén a kereskedelmi tapasztalattal rendelkező Antalffy György, a közkedvelt Demmers Teahouse hazai működtetője áll.

Ahogy ő fogalmaz, a 5 to go kávézólánc magyarországi mester franchise elindítása egy igazi szerelemprojekt. További saját üzemeltetésű kávézók megnyitását is tervezik a közeljövőben, de a legfontosabb cél a hálózat fejlesztése, melyhez elengedhetetlen a hazai céltudatos, vállalkozó kedvű franchise partnerekkel való együttműködés. A franchise hálózat részeként az üzletnyitás jóval egyszerűbb más vállalkozások beindításánál, és a tőkeigénye is sokkal kedvezőbb más hasonló franchise hálózatoknál, hiszen a tapasztalt csapat több fronton is segíti a magyar partnereket. A helyszín kiválasztása például teljes mértékben az új tulajdonosokon múlik, az üzlethelyiség kialakításában viszont egy gyakorlott csapat siet a partnerek segítségére.

A 5 to go csapat egy része / Fotó: Németh Kriszti – Egy jó kép rólad

Antalffy György és csapata azért döntöttek a Király utcai lokáció mellett, mert úgy érezték, passzolna egy főként elviteles fogyasztásra építő kávézó a nagyvárosi forgatagba. Számításaik be is jöttek, hiszen ottjártunkkor például kellemes nyüzsgés fogadott az üzletben, hiába hágott éppen tetőfokára a délutáni meleg.

Kedves kiszolgálás gyorsan

A kávézóba lépéskor rögtön két dolog ragadja meg az ember figyelmét. Elsőként a baristák barátságos üdvözlése, akiket itt nem rejtettek hatalmas kávégépek mögé, ekképpen utat engedve az eladó és a vevő közötti személyes kapcsolat kialakulásának. Másrészt, a különféle termékeket – hazai viszonylatban szokatlan módon – kerek összegre végződő árkategóriákba sorolták, melyeket színes táblák hirdetnek a falon: 500 és 1300 forint között válogathatunk kávék, kekszek, smoothie-k és üdítők közül.

Fotó: Németh Kriszti – Egy jó kép rólad

Külön kiemelendő, hogy bármelyik árkategóriába tartozó kávét is válasszuk, felár nélkül kérhetjük növényi tejjel, sőt, akár szirupot is választhatunk hozzá anélkül, hogy felfelé kerekedne a végösszeg. A reggeli italokat egyébként különleges üdítők és snackek széles választéka egészíti ki, úgymint long chipsek, valamint gluténmentes és vegán kekszek, valamint helyben, minőségi alapanyagok felhasználásával készült szendvicsek gazdagítják a kínálatot.

Fotó: Németh Kriszti – Egy jó kép rólad

Az első hazai 5 to go kávézó célja a romániai sikertörténet első nemzetközi, hálózatszintű folytatása. Ahhoz, hogy itthon is meghatározó piaci szereplővé váljanak, 5 további üzletet terveznek nyitni Magyarországon a következő egy évben és 20 egységet az azt követőben, amihez jelenleg is franchise partnerek jelentkezését várják.