A Greenpeace nemzetközi és hazai szervezete vállvetve kampányol már jó ideje az egyszer használatos PET-palackok betiltásáért. Legújabb akciójukkal a Coca-Cola, a Nestlé és a Pepsi műanyagtermelését tűzik céltáblára egy látványos animációs kisfilmben.
„A videó, amit a PET-palackokat használó óriásvállalatok nem akarják, hogy láss” – kezdik a bejegyzést. Míg a nagy cégek kifelé azt kommunikálják, hogy csökkentik műanyagtermelésüket, a Greenpeace szerint épphogy növelik az eldobható PET-palackok mennyiségét, méghozzá a legnagyobb olajcégek segítségével.
Néhány igen hatásos számadatot is megosztanak az emberekkel: Magyarországon évi másfél milliárd eldobható palackot hoznak forgalomba, aminek több mint 70%-át nem hasznosítják újra. Ennél a számnál még elképesztőbb, hogy a világ összes műanyagának eddig csupán 9%-át hasznosították újra.
Egy műanyagpalack akár 450 évig is szennyezheti a környezetet.
A Greenpeace Magyarország visszahozná a visszaváltható, betétdíjas palackokat, a gyártókat pedig arra kötelezné, hogy minden eldobható italcsomagolást hasznosítsanak újra 2024-re, valamint legkésőbb 2026-ra tegyék újratölthetővé italcsomagolásuk minimum 70%-át. A zöld szervezet erről szóló petícióját ITT tudjátok kitölteni.