Idén több női kiválóság is szerepel a Highlights of Hungary jelöltlistáján, összesen pedig 55 kiváló magyar történettel, kezdeményezéssel, projekttel bővül a Highlights of Hungary kincsestára.
A nonprofit kezdeményezés 2013 óta minden évben, kategória nélkül díjazza az adott év leginspirálóbb magyar teljesítményeit. Lokálpatrióta szellemben gyűjti össze a magyar kreatív szektor, közélet, kultúra, sport, környezetvédelem, innováció fontos képviselőit, sikeres kezdeményezéseit és kiválóságait.
A nagykövetek
- A korábbi évekhez hasonlóan, idén is egy tíz főből álló nagyköveti csapat segített az aktuális jelöltlista összeállításában, a közös bennük, hogy mind különböző területek elismert képviselői:
- Törőcsik Franciska színművész
- Háfra Noémi magyar válogatott, junior világbajnok kézilabdázó
- Mádai Vivien televíziós szerkesztő, műsorvezető
- Takács Ákos, a Red Bull marketingmenedzsere
- Martinkó József, újságíró, építészet- és designkritikus, az Octogon magazin főszerkesztője
- Trellay Levente a 100sparks alapítója, a TELEP és a Konyha csapatának oszlopos tagja
- Miki357, kliprendező, a Magyar Klipszemle megalapítója, elismert reklámfilmes
- Marsalkó Dávid többszörös Fonogram- és Petőfi Zenei díjas előadóművész
- Farkas Richárd az őriszentpéteri Pajta Bistro séfje
- a PET Kupa csapata, akik környezetszennyező anyagok felhasználásával küzdenek a környezetszennyezés ellen
A jelöltek
A jelöltek között, Mádai Vivien nagykövetsége nyomán női történetek jelennek meg, köztük a @nemakarokbeleszolni Instagram oldal, amelynek működtetői – három kisgyermekes anyuka – sok humorral, vicces vagy éppen komolyabb hangvételű videókkal próbálják felhívni a figyelmet a másokat bántó viselkedési mintákra, előítéletekre.
A városi sétákat szervező vállalkozás, a Hosszúlépés tavaly hirdette meg a Wonder Woman Budapest elnevezésű mozgalmát azzal a célkitűzéssel, hogy több nőnek legyen szobra a városban. Döbbenetes például, hogy a főváros közel 1200 szobra közül mindössze 35 ábrázol olyan nőket, akiknek nevük is van, és nem csupán meztelen testek vagy allegorikus alakok. Lehet, hogy sokaknak nem tűnik fel, de a számok jól mutatják, milyen kevés női szobor található Budapesten, így ezzel a gesztussal szeretnék elérni, hogy az emberek emlékezetébe visszatérjenek azok a nők, akik felépítették és naggyá tették Budapestet.
A Nanushka divatmárka és a NohaStúdió együttműködése egy nógrádi kis település asszonyainak ad munkát, akik a Nanushka 2020-as tavaszi kollekciójához gyártanak kézi készítésű, magastűzű kerámia gombokat és kiegészítőket, amivel újraélesztették a helyi értékeket, hagyományokat, s azzal, hogy a márka a műanyag alapanyagokat lecserélte természetes kiegészítőkre, újabb lépést tett a fenntartható divat felé.
A fehérnemű a női ruhatár egyik alapkelléke, a divattrendek itt is folyamatosan változnak. A this is Redy magyar márka olyan fehérneműket gyárt, amelyek jól együttműködnek a nők életvitelével a nehéz napokon. A menstruációs bugyikat a ciklus első napjaiban is nyugodtan hordhatják a nők, biztonságban érezhetik magukat benne, amivel elfelejthetik a környezetszennyező, eldobható eszközöket, ezáltal csökkentik az ökológiai lábnyomukat. A márka szívügye egy szerethetőbb, nyíltabb kommunikáció kialakítása a nőkről, a menstruációról és a fenntarthatóságról.
A jelöltek teljes listáját ITT érheted el.
Nyitókép: Highlights of Hungary – Digitális Batman