Minden író ugyanarra vágyik: hogy megírja A Regényt, mellyel nemcsak a szakma elismerését vívja ki magának, hanem az eladási listákat is meghódítja. Marcus Goldman fiatal és sikeres író első könyve után súlyos alkotói válságba kerül, ezért felkeresi egyetemi mentorát, Harry Quebertet, hogy segítsen neki ihletre lelni. Arra azonban sosem gondolt volna Marcus, hogy egykori tanára saját maga lesz az, aki regénye témáját adja.
Szörnyű botrány rázza meg egy amerikai kisváros mindennapjait. A település kedvelt és becsült lakosának, Harry Quebert kertjében egy holttestre bukkannak: a több évtizede eltűnt Nola maradányai kerülnek elő.
A jelek mind arról árulkodnak, hogy Harry követte el a bűntettet, annak ellenére, hogy több mint harminc évvel azelőtt Harry fülig szerelmes volt a nála jóval fiatalabb, még csak 15 éves Nolába. A szerelmespár a kapcsolatát érthető okokból megpróbálta mindenki előtt eltitkolni, ám most, Nola holttestének felfedezése után fény derül kettejük románcára, Harry pedig kénytelen elviselni ismerősei megvetését. Tovább hevíti az emberek Harry iránt tanúsított ellenszenvét, hogy a könyv, mely Harry számára meghozta a sikert és elismerést, pont ezt a bizarr kapcsolatot dolgozza fel.
Marcus őszinte aggodalommal figyeli egyetlen barátja és mentora sorsának alakulását. Fejébe veszi, hogy tisztára mossa a férfi nevét, és bebizonyítja, hogy nem ő követte el a gyilkosságot. Mindeközben a kiadója egyre türelmetlenebbül sürgeti, hogy adja le következő könyvének kéziratát, melybe Marcus még bele sem kezdett.
Ekkor pattan ki a kiadó vezetőségéből az ötlet, hogy sokkal nagyobb hasznot húzhatnának azzal, ha Marcus a Harry Quebert-esetről írna egy könyvet.
Marcus tehát önjelöt nyomozónak áll, és megpróbálja felderíteni, kinek állhatott okában megölnie Nolát. Vajon Jennynek, aki szintén szerelmes volt Harrybe, de sosem nyerhette el a férfi szívét? Vagy Jenny szüleinek, akik mindennél fontosabb volt lányuk boldogulása és mérhetetlenül megorroltak Harryre, amikor mellőzte a lányukat? Vagy a titokzatos és gazdag Stern, akinek előkelő otthonában egy akt lóg Noláról?
A fiatal Joël Dicker regénye, több mint krimi. Nagyon összetett és olykor sötét emberi érzéseket és kapcsolatrendszereket ábrázol, melyek igazán feszessé és izgalmassá teszik a regényt. Főleg, hogy a fordulatokban gazdag cselekményt Dicker úgy szerkesztette meg, hogy egy-egy cselekményszál mindig úgy érjen véget, hogy ne tudjuk letenni a könyvet.
Az igazság a Harry Quebert-ügyben egy lélektani dráma, hiszen a szereplők lelki vívódásaiba is beleláthatunk. Megtudhatjuk, milyen sokféleképpen lehet szeretni, s mennyire más okokból és más intenzitással eshetünk szerelembe – egy emberbe, vagy egy álomképbe.
Noha Dicker nem fukarkodott a szavakkal és egy elég vaskos könyvvel ajándékozta meg az olvasóit, biztos, hogy a legtöbben néhány nap alatt érhettek a végére. A könyv olvasását nemcsak, hogy nem érdemes abbahagyni, de szinte nem is lehet.