Ezúttal nem a megnövekedett kocsiforgalom ösztönözné az új beruházást, hanem a gyalogosok.
Mióta lezárták a Szabadság hidat a járműforgalom elől, az emberek rájöttek, mennyire buli a hídon bandázni és sörözni. Egy gyalogoshíd megépítése már régóta a város dédelgetett álma, de sajnos valószínű, hogy a városvezetők alszanak még rá párat.
A BKK eredetileg augusztus 10-e környékén engedte volna át a járműforgalomnak a város legrövidebb hídját, de látván az önszerveződő pestieket, akik a jógaórától kezdve a fröccspartiig szinte mindenre használták már a lezárt hidat, úgy döntöttek, hogy hagynak még egy kis időt a hídon partizni vágyóknak és végül csak ma reggeltől vehették használatba (némi korlátozásokkal) a járművek a hidat.
25 éves halogatjuk
Már negyed évszázada terveznek egy gyalogoshidat Budapestnek. Demszky Gábor, egykori főpolgármester ciklusa idején egy fifikás, ámde fapados megoldást kínált a pestieknek: lezáratta a Lánchidat a nyári hétvégékre, hogy egyedül a gyalogosok vehessék uralmuk alá.
Tarlós István választási programjában is megtalálható a gyalogoshíd ötlete. Az ő tervei szerint az út a Várkert Bazárt és a Vigadó teret kötné össze. Újabb tervek évről-évre érkeznek a fővároshoz, ám a megvalósításukról semmit nem lehet még tudni – és ezzel valószínűleg nemcsak a lelkes hídfoglalók, de a legfelsőbb városi vezetők is így vannak.
forrás: index