Rohanó város – Budapest legjobb futóhelyei

Bár a nyár már lassan magára ölti őszi széldzsekijét, és nagyon már nem fogjuk tudni hol mutogatni büszkén testünket, azért a strandszezon elmúltával is érdemes odafigyelnünk testi-lelki egészségünkre. Ennek pedig a futásnál nincs is egyszerűbb módja: egy futócipő, egy kis akaraterő, esetleg valami motiváló erejű zene és persze egy olyan terep, ahol élvezet a futás, nem csak hasznos. Összegyűjtöttünk nektek néhány futásra kiválóan alkalmas helyet szerte a városból, ahol bárki ingyen, szép környezetben égetheti a kalóriákat.

Margitsziget

Ha bárkit megkérdezünk, hol érdemes Budapesten futni, mérget vehetünk rá, hogy az első ajánlása a Margitsziget lesz, így hát nekünk is azzal kell kezdenünk a sort.
A Margitsziget szélein több mint öt kilométeres hosszúságban lefektetett rekortánpálya manapság igen szedett-vedett állapotban van, de a hírek szerint hamarosan az egészet felújítják. Néhány éve a sziget budai és pesti oldala is teljes közvilágítást kapott, ezzel nemcsak a város fényszennyezettségét, de a közbiztonságot is növelve, úgyhogy az éjjeli baglyok is nyugodtan bevehetik a futópályát. Ha a Margit-hídtól érkezünk, és elértük az Árpád-hidat, akármennyire is úgy érezzük, hogy nekünk ennyi volt, és a legjobb megoldás az, ha feladjuk – ne tegyük: a nehezén már túl vagyunk.
A sziget 1919-ig csakis belépő ellenében volt látogatható, nekünk azonban már egy fillért sem kell kipengetnünk, ha napi szigetkörünket le szeretnénk tudni. Mennyivel is egyszerűbb a ma emberének dolga, ha kondíciójának karbantartásáról van szó!

Normafa

A Normafa nemcsak népszerű kirándulóhely és a tél beköszöntével szánkóbirodalom, de tökéletes helyszíne lehet egy kis hegymenetben történő, erősítő jellegű futásnak is. Futhatunk a betonon is, de mi inkább a fák által közreölelt, puha talajú ösvényt ajánljuk – az ízületeink meg fogják köszönni. Ha a Normafa kapuját jelentő parkolóból kiindulva letudtuk a körülbelül öt kilométeres távolságot, és még maradt bennünk némi szunnyadó erő, akkor képzeljük csak magunkat Rocky Balboának, és induljunk meg az Erzsébet-kilátó tetejére vezető lépcsősoron: a végére garantáltan eláll a lélegzetünk.

Kopaszi-gát

Dél-Buda legújabb kincse, a Kopaszi-gát, nem csak illegális fürdőzésre, piknikezésre, és az első randi megejtésére alkalmas, de a futók számára is tökéletes választás, hiszen a Lágymányosi-öblöt a Dunától elválasztó, gyönyörűen karbantartott gát nemcsak a lábainknak ad elég feladatot, de a minket körbevevő látvány a szemeinknek is elegendő indokot ad a folyamatos pásztázásra.

Városmajor

A főváros egyik legújabb futópályáját idén májusban avatták fel, és a környék sportszerető lakossága azonnal magáévá is tette az 585 méter hosszú és 140 centiméter széles, rekortán borítású pályát. A parkot ugyan már tavaly felújították, akkor viszont még futócsík nélkül adták át – a lakók akaratára azonban meghajolt a kerületvezetés, és egyetlen fa kivágása nélkül hamar el is készült a gyorsítósávot is tartalmazó pálya.

Városliget

Az első szabadon látogatható közpark a világon. A Városliget neve a budapesti ember tudatában összefonódott a hétvégi, családi kikapcsolódás fogalmával, ám a hatalmas terület (még a Margitszigetnél is nagyobb!) a testmozgásra vágyók számára is kellően nagy, futásra alkalmas terepet biztosít. Több futókör közül is választhatunk, melyek nagy része az éjszaka homályában is biztonságos, hiszen kiépített közvilágítással rendelkeznek – kivéve a Közlekedési Múzeum és az Olof Palme sétány közötti szakaszt, ahova igazán még a hold fénye sem szűrődik be.

Marczibányi téri Sportcentrum

Az ingyenesen látogatható, több mint 11.000 négyzetméteres területen terpeszkedő sportcentrum nem csak teniszezésre, focizásra, vagy egy kis jól kiérdemelt wellnessezésre alkalmas, de egy remek futópályát is találni az elkerített birodalomban. Belépés hétköznap reggel hattól este 11-ig, hétvégén reggel héttől lehetséges. Ha pedig megvagyunk néhány kimerítő körrel, irány a szauna!

Római-part

A város ezen része már évek óta heves viták tárgyát képezi az ide tervezett mobilgát miatt, úgyhogy jobb, ha sietünk: nem biztos, hogy sokáig lesz itt akkora élmény futni, mint amekkora most (bár a mobilgát kiépítésével egyidőben futópályát is ki fognak alakítani a területen). A Római-part déli szakasza vendéglátóhelyekkel beépített, egy ideig díszköves, majd murvás talajúra váltó, durva futóterep, és az itt hekkezgetve, kutyát sétáltatva kóricáló családok miatt amúgy sem éppen ideális helyszíne a kikapcsoló futásnak – romantikus sétákra viszont tökéletesen alkalmas. Mi azonban nem kézen fogva andalogni, hanem zsírt égetni jöttünk, úgyhogy irány a tíz kilométeres Római-part északi szakasza, amely tulajdonképpen a békásmegyeri lakótelep védelmére szolgáló töltés aszfaltozott tetejét jelenti. A körülbelül másfél kilométer hosszú, futásra kiválóan alkalmas sétány sokkal nyugodtabb a déli részeknél, itt nyugodtan elmerenghetünk természet és ember viszonyán, nem nagyon lesz, aki zavarjon minket. Ha úgy érezzük, elég kalóriától szabadultunk meg, nyugodtan jutalmazzuk meg magunkat egy ízletes gyrosszal a közeli Gyradikóból. Megérdemeljük.