Műszerelem Afrikában és Trónok harca koppintás

Csupán két film érkezik a héten a moziba és egyiket sem ajánljuk annyira őszintén. De ha menekülni akarunk a hírfolyamunkat elöntő fesztiválkép-áradattól, arra pont jók lesznek. A Kavarásban Afrikában talál rá a szerelem Drew Barrymore-ra és Ben Stillerre, az Istenek kalapácsában pedig érezhetően a Trónok harca sikerét próbálják meglovagolni. Próbálják. 

Kavarás


Igen, bármilyen meglepő is, máig készülnek olyan romantikus vígjátékok, amikben olyan színészek szerepelnek, mint Drew Barrymore és Ben Stiller. És igen, Ben Stiller még forgat. És igen, máig képesek stúdióknak eladni olyan szegényes és száraz forgatókönyveket, amiket csak az tud megmenteni, hogy az egész sztorit úgy ahogy van elviszik Afrikába, mert néhány bennszülöttes és állatos vicc még sose ártott senkinek. A filmben az elvált gyermekeit egyedül nevelő nő és az elvált, gyermekeit egyedül nevelő férfi próbálnak randizni, de nem igazán működik a dolog, viszont egy apró félreértés miatt aztán együtt kell tölteniük egy nyaralást Afrikában, ahol aztán persze rájönnek, hogy mégis mennyire bírják egymást. Izgalom izgalom hátán, a feszültség, hogy összejönnek-e a végén halálos.


Istenek kalapácsa


A Trónok harca okozta középkor-kultuszt meglovagoló angol film lényege abban áll, hogy egy haldokló király elküldi fiát a fiáért, hogy az majd legyen király és szerezzen földet. A bátyó viszont kellőképpen megvadult valahol, és amúgy sem olyan könnyű megtalálni. Sok viharnézés, rengeteg vér, kellő mennyiségű köd és egy újabb olyan történelmi felfogás, miszerint a középkor valahogy úgy működhetett, hogy ha köszöntél valakinek akkor az vagy kinyomta a szemeidet vagy megfojtott. Vér vérben úszva, sok üvöltés és töménytelen mennyiségű, ezerszer hallott sablonmondat.