Mozizzunk vagy sem ezen a héten?

Adam Sandler mint nem éppen mintaapa, egy rajzolt, skót kamaszlány és három másik argentin: ők jutnak nekünk erre a hétre a mozikban.



Apa ég!

Elérkezett az idő, amikor Adam Sandlernek is operálnia kell a frizurájával. Az Apa ég!-ben olyan fejjel rohangál, mint Rod Stewart fénykorában – a különbség csak annyi, hogy a hidrogén helyett a barna hajfestékhez nyúltak. A lelkes rajongók azt is kiszúrták, hogy a frizkó már „játszott” a Nászok ászában Sandler fején – ha jobban megnézzük a képeket, azt kell mondanunk: valóban.

Sandler most laza apát játszik, aki kb. húsz éve nem fizetett az adóhivatalnak, de lázas ifjúkorában elpottyantott egy gyereket valahol – aki most az egyik legmenőbb banki guru az Államokban. Élére fésült legény kontra lazaapu – a röhögés garantált, a gatyaletolós és transzihumor is. A filmet John Morris rendezte, aki vagy fél évtizede állt át a zeneszerzésről a filmek forgatókönyvének gyártására, ez az első rendezése. Társként Sean Anders áll mellette, aki szintén inkább forgatókönyvíróként ismert – ráadásul Morrisszal közösen összedobott filmek okán. Van egy olyan megérzésünk, hogy itt a főszereplő – aki egyben producer is – tartotta kezében a gyeplőt, és ha így van, akkor nyilván valóan egy tipikus „ edemszendlör” vígjáték jött ki a kimeneti oldalon…

http://www.youtube.com/watch?v=W214TwEriI4

Merida, a bátor

A PIXAR vegykonyhájában készült, 3D-s rajzfilm a Nemo nyomában és a WALL-E alkotóival büszkélkedik. És olyan eredeti hangokkal, amelyek akcentusát igencsak nehéz lesz visszaadni a magyar szinkronban (hogy értsük, miről van szó, itt megnézhető az alábbi trailer eredetiben is). És nem is beszélve arról a bravúrról, amelyet Kevin McKidd vitt véghez: skótként valami olyan dialektusban vartyog, amelyet még színésztársai sem voltak képesek megérteni – ráadásul két szereplőt is ő ruház fel a hangjával.

A film visszhangja elég vegyes: a vékonyka történet szerint Merida, a skót klán legidősebb leánya (más források szerint hercegnő, de nem igazán lehet kibogozni, kinek van igaza) kénytelen végignézni, ahogy lúdtalpas legények küzdenek meg a kegyeiért – avagy saját kezébe veheti a sorsát, és egy legenda nyomába ered. Akadnak itt vicces karakterek, rejtélyes események, a vége – naná – persze hepiend…



 

Nyitott ajtók, ablakok

A Cirko eheti bemutatója tipikus női film, de a jó értelemben: a feliratos argentin-holland-svájci mozi tavaly elnyerte a locarnói fesztiválon a legjobbnak járó Arany Leopárdot.  A nálunk 16-os karikával menő film három lányról szól, akiket a nagyi nevelt fel. A nagymama azonban meghal, és rájuk hagyja a házat. A lányok elutaznak Buenos Airesbe, és a nyarat örökségükben töltik. Ki-ki másképp dolgozza fel az eseményeket, van, aki bolyong, van, aki folyamatosan pakol, és olyan is, aki egyszerűen fogja magát, és elindul a nagy semmibe.