Neked is feltűnt valami apró furcsaság az idei olimpián?
Valószínűleg neked is a sport, a verseny és a drukkolás jut eszedbe az olimpiáról. A sportszergyártó cégek azonban teljesen más okokból izgatottak az esemény miatt. A nagy vállalatok ingyen felszereléssel ajándékozzák meg a sportolókat, abban reménykedve, hogy egy izgalmas játék alkalmával mindenki emlékezetébe bevésődik a sportolók mezén ékeskedő pipa.
Na, ennek van most vége
Egyre több atlétánál és labdajátékot játszó sportolónál vették észre, hogy letakarták a cipőjükön a márkajelzést. A jelenséget camouflaging-nak, azaz elfedésnek nevezték el. Hogy mi ennek az oka? A sportolók öntudatra ébredése!
Rájöttek, hogy az ingyen ruha (vagy a legtöbb esetben a sportmárkákkal kötött, rengeteg lóvét hozó szerződések) nem annyira kifizetődőek. Nem akarnak reklámplatformmá válni és meggyőzni a rajongóikat, hogy az általuk hordott márkákat hordják. Inkább valami egészen másra fókuszálnának.
Egy sokkal önzőbb dolgot tartanak most már szem előtt: saját maguk reklámozását, amivel nem fér össze bármely más márka promózása. Éljenek a sportolók, éljen a selfbranding!
forrás: forbes