Megmutatjuk, milyen „csúcsmodern” buszokon utazhatunk, ha egyszer végre elkezdődnek az M3-as felújítási munkálatai.
A rengeteg módosítás, megbeszélés és ütemcsúszás mellett nehéz képben lenni, mikor is indul meg az M3-as útvonalának a felújítása, és legfőképp, mikor fogunk felturbózott szerelvényeken száguldozni. Most nem is ennek a kérdésnek a megválaszolására próbálkozunk, helyette inkább azt mutatjuk meg, mivel fogunk közlekedni, míg nem jár az kék metró.
356 lóerő ,1450 Nm csúcsnyomatékú dízelmotor jellemzi azt a VanHool AGG300 buszt, melyet a BKV nagy valószínűséggel meg fog venni, hogy ezekkel szállítsa a metró felújítása miatt metrószerelvényekből kiszoruló utasokat. A mai járgánynak éppen nem mondható busz 52 ülőhellyel rendelkezik, és összesen 160 fő befogadására képes. Az átlagos, 18 méter hosszúságú csuklós buszoknál 7 méterrel hosszabbak.
Akkor meg minek kell nekünk?
Az áruk miatt. Mivel már 6 év száguldanak az utakon, és 400.000 km van bennük, nem csoda, hogy nincs csillagászati áruk. Képzelhetjük, hogy Budapesten mekkora sebességgel fognak száguldozni…
Kinél van a labda?
A főváros és a kormány folyamatos harcban áll, hogy kinek kéne az M3-as felújítási költségeit kifizetnie. Az megint csak kérdéses, hogy mikor fog a metróvonal felújítása ténylegesen elkezdődni. Eredeti tervek szerint már csak pár napot, maximum hetet kellett volna várnunk, de a legfrissebb hírek szerint akár 4 hónapot is csúszhatnak a munkák elkezdésével.
Ha azonban sínen lesznek a munkások, a metrók pedig mellékvágányon, körülbelül 150 buszra lesz szükség, hogy helyettesítsék a metrószerelvényeket. Na de kinek kéne mindezt finanszíroznia? További probléma, hogyan fogják megoldani, hogy a metrópótló buszok ne bénítsák meg teljesen a belváros forgalmát.
A merészebb fantáziájúak a bécsi példát követnék. Nyugati szomszédunk a metrófelújítás idejére a biciklis közlekedés kezdték el promotálni, hogy az utasok négykerékű helyett inkább kétkerékűre pattanjanak. És láss csodát, az osztrákok örömmel pattantak bringára!
Vajon nálunk bejönne ez a megoldás?