Isten hozott, dugódíj?

Sokszor felütötte már a fejét, de szerencsére eddig mindig eltűnt. Most viszont lehet, nem tudunk megszabadulni tőle. Igen, a dugódíjról beszélünk.

Másfél évtizede, 2001-ben ütötte fel először a fejét az autósok rémálma, a dugódíj. Ekkor még könnyedebben kispadra ültették az ötletet, mondván:


Egy-egy zónában a haladó forgalom díjfizetésre kötelezésének alternatívája csak akkor merülhet fel reálisan, ha a zóna a közúti forgalommal történő elkerülésére ésszerű lehetőség van. Amíg a Hűvösvölgyből Zuglóba csak a belvároson át lehet eljutni, a város működőképessége szenvedné meg a Belvároson történő áthaladás anyagi szankcionálását.

Majd 2009-ben újra elkezdett a városvezetés beszélni róla, 2012-2013-tól pedig már 400-800 forintos dugódíjat akartak kivetni a Hungária körút, Október 23-a út, Bocskai út, Karolina út, Alkotás utca, Margit körút közé eső területre.


Hogy áll most a helyet?

Bár Tarlós István júliusban még úgy fogalmazott, a parlament által meghozott jogszabály tiltja a dugódíj bevezetését,  Budapest Közút  most mégis behajtási díjról kezdtek el műhelymunkát kidolgozni. Ennek fényében az éves dugódíj 5000 forint lenne. A gyakorlatban azonban a dugódíj inkább értelmezhető egy újabb megyei matricának vagy úthasználati díjnak.


Halottnak a csók?

Gyors matekozással rájöhetünk, hogy az évi 5000 forintos díj mindennapos autózás esetén napi 20 forintot jelentene az autótulajdonosoknak, ami, bárhogy nézzük, nem egy nagy összeg, vagyis aligha fog bárkit is távol tartani a vezetéstől.

Vagyis 5000 forint ide vagy oda, aki autóba akar pattanni, az az új díj bevezetése után sem fog teketóriázni.

forrás: napi