Erre szomjazik a magyar

Véget ért az ország nagy bortesztje, ahol 40.000 magyar nyilatkozott arról, melyik bort szereti a legjobban. 

Április elején indult és július közepéig tartott a Nagy Bor Teszt, a legnagyobb hazai felmérés, amely az internetező magyar lakosság körében kutatta a borfogyasztási és borvásárlási szokásokat.

A felmérés nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, hiszen a kitöltők többsége a borszeretők közül kerül ki, a válaszadók közül 28 ezer válaszadó nem boros témájú weboldalakról érkezett. Ennek a csoportnak a 25%-a hetente többször, 20%-a hetente egyszer, 24%-a pedig havonta 2-3-szor bont palackot.

A Nagy Bor Teszt  rámutat, hogy a borfogyasztók zöme, mintegy háromnegyede tisztán, szóda vagy üdítőital nélkül fogyasztja el a bort, és a korábbi évekhez hasonlóan közel 90%-uk a hazai termékeket preferálja.

A kutatásból egyebek mellett kiderül az is, hogy a legtöbben a termőhely, a szín és a szőlőfajta alapján választanak bort. Borvidékeink között – az elmúlt évekhez hasonlóan – a legnépszerűbb Villány, Eger és Tokaj, őket egy kissé lemaradva a Szekszárd, Badacsony, Balaton-felvidék hármas követi.


A rozé a tuti befutó

A korábbi felmérések más megközelítésben kérdeztek rá a borfogyasztók által leginkább kedvelt borfajtákra. A mostani eredmény igazolja a felmérés nélkül is látható rozédivatot, hiszen a válaszadók között a rozé és siller borok bizonyultak a legnépszerűbbnek, ezeket követték a száraz, majd az édes vörösborok, az édes fehérborok és a száraz fehérek.

A kutatásból az is kiderült, hogy szeretünk boros rendezvényre járni. A kitöltők közel fele évente egyszer-kétszer látogat ilyen eseményeket, de 11%-uk két-háromhavonta, 3%-uk pedig legalább havonta megfordul borkóstolón, borfesztiválon, vagy akár borvacsorán.

Ami a borvásárlási szokásokat illeti, a legtöbben továbbra is szuper- és hipermarketben vesznek borokat, ezt követi a termelőnél történő vásárlás, és növekszik a borszaküzletekben megvett borok aránya. A válaszadók közel 10%-a már vásárolt bort online, és minden harmadik válaszoló vásárolna az italból az internet segítségével.

forrás: winelovers