Az eddigi legjobb mozis hét 2014-ben

Tényleg – de tényleg – fantasztikus hetet ünnepelhetünk a moziban. Ralp Fiennes saját filmjében brillírozik Charles Dickens szerepében, jön a Pompeii, amit már hónapok óta várnak a történelmi- és katasztrófa filmek rajongói, ha pedig már történelem, nem feledkezhetünk el a Műkincsvadászoktól, ami parádézik a legjobb színészekben, de lesz családi dráma-vígjáték keverék is, Julianne Moore-ral a főszerepben. A végén pedig egy kis külföldi finomsággal is kedveskedünk.

A titokzatos szerető (The Invisible Woman)

Charles Dickes felolvasóestjei mindig óriási sikert arattak, az egyiken pedig megismerkedett egy fiatal, gyönyörű rajongójával, akibe bele is szeretett. A korszak viszont nem tűrte a házasságtörést és válást, így abszolút titokban kellett tartani viszonyukat, ahogy a hölgy kilétét is, még ha szerelmük nem csak őszinte volt, hanem a legszebb történetek egyike is Dickens életében. A filmfesztiválokon már aratott az eddigi legjobb Ralph Fiennes-rendezésnek tartott dráma, melyben jobbnál jobb színészek elevenítik meg az irodalom egyik legérdekesebb történetét.


Pompeji (Pompeii)

Máris itt van 2014 egyik legjobban várt filmje, Hollywood következő generációjának neveivel. Egy hős rabszolga, Milo beleszeret a pompás Pompeii hercegnőjébe, szerelmük beteljüsélésének éjszakáján pedig megmoccan az óriási hegy, majd hamarosan elkezdődik a világtörténelem egyik legnagyobb katasztrófája. A természettől nincs menekülés, miközben pedig a civilizáció egy csúcsa megállíthatatlanul pusztul el, a két szerelmes megpróbál elmenekülni, ám közben a sors Milót összesodorja családja gyilkosával is.

Műkincsvadászok (The Monuments Men)

Igaz történetet dolgoz fel George Clooney új filmje, melyben Hollywood apraja-nagyja felbukkan – Matt Damon, George Clooney, Cate Blanchett, Bill Murray, John Goodman… és még sorolhatnánk. Néhány amerikai művészettörténész és muzeológus azt a megbízást kapja, hogy bárminemű katonai tudás nélkül férkőzzenek be az ellenséges, illetve az ellenség által megszállt területekre és mentsék meg a kultúra remekműveit, mielőtt Hitler elpusztítja őket. Komoly történelmi dráma helyett izgalmas, néhol már-már könnyed kalandfilmet kapunk, ám talán éppen ezért kihagyhatatlan az alkotás.


Maisie tudja (What Maisie Knew)


A 7 éves Maisie szülei nem mindennapi figurák – anyukája, Susana (Julianne Moore) halványuló sikerű rocksztár, apukája pedig műkincskereskedő, ám a szülők útjai hamarosan elválnak, a bíróság az apukának, Beale-nek ítéli a kislányt, Beale pedig feleségül is veszi az egykori dadust, Margót. Közben Susana sem tétlenkedik és férjhez megy egy mixerhez, Lincolnhoz, így ő is több jogot kap a gyerekhez. Maisie tíznaponta máshol él, és mivel szüleit látja a legkevésbé, egyre közelebb kerül új mostohaanyjához és mostohaapjához, akik között ugyancsak elkezd forrni a levegő, miután hirtelen teljesen rájuk marad a kislány, akinek apja Angliába költözött, anyja pedig világkörüli turnéra indult. Henry James világsikerű könyve alapján.


A Plebejus herceg (Il principe abusivo)

Egy kis európai ország hercegnője elbűvölően kedves teremtés, akinek tevékenységével viszont egyáltalán nem foglalkozik a média. Tanácsadója kitalálja, miként foroghatna neve az újságírók és riporterek körében – ha beleszeret egy szegény, munkanélküli férfiba. Meg is találják a tökéletes jelöltet, aki viszont az elvártnál is tökéletlenebb. Mindenkinek egy célja van – a lúzerből plebeljus herceget faragni, a végén pedig már hősünk célja is az, hogy a kifinomult hölgy valóban beleszeressen.