Az óriási köztéri karácsonyfák, forralt bor, sütemények és fahéj illatát árasztó adventi vásárok bódéi valamint a fák és lámpaoszlopok fényárban úszó, téli díszítései mellett a látványos, ünnepi kirakatok már szinte elengedhetetlen részét képezik a nagyvárosok karácsonyi dekorációinak. Nézzük, melyek a legszebbek!
Egy-egy nagynevű, patinás luxusáruház impozáns kirakata előtt képtelenség nem elidőzni: pláne karácsonykor! Az ember (lánya) hamar azon kapja magát, hogy milliókat elköltött – gondolatban. Mesebeli, téli csodavilágok, fény, csillogás és luxus mindenekfelett – lássuk a nagyvilág idei legszebb karácsonyi kirakatait!
Nem aprózta el a londoni Harvey Nichols: ünnepi dekorációjuk fő inspirációja az itáliai reneszánsz. Hogyan jellemezhetnénk ezt számokban? 100.000 csillámló hógolyó, közel 800 kézzel festett csillag, 1300 kiló felhasznált papír, 4000 méter gyapjúfonal, 500 liter festék és 1500 órányi munka – a végeredmény viszont magáért beszél. A különleges világítástechnikának köszönhetően pedig más-más látvány fogadja a karácsonyi kirakatturistákat az áruház drámai „színházának” színpadán napközben és éjszaka.
A szintén londoni Selfridges áruház a világon az elsők között volt, már októberben lerántotta a leplet az ünnepi kirakatáról. A kreatív csapat idén „valami klasszikusat” álmodott meg egy kis bulihangulattal megfűszerezve. A Mikulás ruháját 72.000 flitter díszíti – így inkább visszatért hozzánk a szilveszteri bulik idejére a diszkógömbök közé – hisz neki is ki kell engednie a gőzt az ajándékosztás aktív időszaka után.
A New York-i Bergdorf Goodman idén flóra és fauna mesés világába merült alá. Felékszerezett főemlősökkel és kivételesen gondos kézimunkával a természettudományi múzeumok tárlatainak egyfajta újraértelmezése az idei év karácsonyi kirakatterve (természetesen dizájnerdarabokkal megspékelve). Inspirációt a kreatív csapat Henri Rousseau festményeiből és XII. századi, kínai tájképekből merített. Az 5 különálló „csendélet” elkészítése közel 9 hónapot vett igénybe!
A Karácsony számomra elmaradhatatlan a Diótörő nélkül: így a szívemhez legközelebb (többek közt) a szintén New York-i Saks Fith Avenue áruház mesés kirakata került. Az animált kirakatok 6 különböző jelenetet idéznek meg. Egészen január 2-ig láthatóak az impozáns dekorációk, amelyek talán jelen esetben szólnak legkevésbé a divatról (és ezáltal a reklámról).
A francia fővárosba érkező divatkedvelők kötelező desztinációja a legendás Galeries Lafayette. Az áruház idén a Sarkvidéki Karácsony hangulatát idézi meg, mely Lorenzo Papace papírművész keze munkáját dicsérik. Természetesen a letisztult vizualitás és a fehér, jeges színvilág dominál a fagyos hangulatú dekoráció esetében – fenyőfákon, sífelvonókon és sarkvidéki csúcsokon.
képek forrása: www.divatmarketing.hu
Szintén Párizs ad otthont a Printemps Hausmann-nak: 2016 telének ünnepi kirakatdekorációit az áruház 3 márkával karöltve álmodta meg. A cipőket kínáló Jimmy Choo, a David Yurman ékszermárka és a gyermekruhákra specializálódott Bonpoint segített igazán ünnepi hangulatúvá varázsolni a 11 kirakatot. A központi történet pedig? Éjnek éjjelén belopózik az áruházba két kisgyerek, akik fantáziajelenetek teljes sorozatát fedezik fel. Zenélő békákon, süteményvároson, égbenyúló lábakon és parfümkotyvasztó műhelyen keresztül vezet kalandos útjuk.
képek forrása: www.bonjourparis.com / Francis Peyrat