A legjobb reggelik Budapesten – III. rész

Elérkeztünk a Budapest legjobb reggelizőhelyeit bemutató sorozatunk harmadik, és egyelőre bejező részéhez. Ezúttal a legtöbb bemutatott hely picit drágább, de cserébe csempésztünk be olyan éttermeket és kávézókat is, melyek viszont kifejezetten meglepően olcsóak, illetve néhol a hangsúlyt kiemelten a minőségre és kínálat színességére helyeztük. Arra is van már tippünk hova térj be, ha nyugodtan mégsem tudsz leülni elfogyasztani a nap legfontosabb étkezését, viszont valami finomra mindenképpen vágynál!

Első rész ITT!

Második rész ITT!

Villa Bagatelle

A Budapest egyik legjobb reggelizőhelyeként számon tartott Villa Bagatelle-nél a legjobban akkor járunk – mind gyomrunkat mind pedig pénztárcánkat nézve – ha az egész nap rendelhető reggeli menük közül válogatunk, melyek között van pezsgős reggeli is ha igazán nemesen akarjuk kezdeni a napot, de a legjobb választás a 2490 forintba kerülő Bagatelle menü, ami után nem csak hogy az asztaltól nem fogunk tudni felkelni, de letudhatjuk vele az ebédet és vacsorát is. Persze válogathatunk külön reggeli klasszikus finomságok közül is, és mivel a Villa Bagatelle pékség is, ne menjünk el a péksütemények mellett!

1126 Budapest, Németvölgyi út 17.

Café Vian

Az 1998-ban nyitott Vian a Liszt Ferenc tér egyik leglegendásabb helyévé nőtte ki magát egyedülálló hangulatával, amit valahogy senki sem tud szavakba önteni – egyszerűen jó itt. Már csak ezért sem elhibázott döntés itt kezdeni a reggelit, ami egyben igazi gasztronómiai utazás is lehet a világ körül, hiszen a megszokott angol és kontinentális menük mellett válogathatunk magyaros, skandináv, amerikai, párizsi, pármai sőt még Miamiból származó tálak közül is, de ha pezsgős reggelihez van kedvünk, akkor sem fogunk csalódni. Ráadásul olyan mélyen nem is kell a zsebünkbe nyúlni: a menük 1350 forintnál kezdődnek és 1850 forintnál végződnek. Ugyanilyen színes a kínálat az omletteknél és péksüteményeknél is!

1061 Budapest, Liszt Ferenc tér 9.

Ring Café

Hogy ne menjünk messze a Liszt Ferenc tértől, jöjjön a Ring Café, ahol ugyancsak érdemes elsődlegesen a reggeli menükkel foglalkozni, amik hétköznap 13 óráig, hétvégén 14 óráig érhetőek el és a számláló megáll 890 forintnál – vagyis míg mi teljesen angol, amerikai vagy magyar tálakkal kényeztethetjük magunkat, addig pénztárcánk egészségesen diétázik, ráadásul délig a grátisz kávé vagy tea is csupán 200 forint. Hasonlóan barátságos árral kínálják a különböző melegszendvicseket és tojásételeket is, de kezdhetjük a napot corn flakesszel, brownie-val vagy csokis sajttortával is.

1061 Budapest, Andrássy út 38.

Gerlóczy Café

Szeretnél Párizsban reggelizni? Nos, emiatt igazán nem kell repülőjegyet váltanod, a Gerlóczy Café gyönyörű célja ugyanis is az, hogy Budapestre varázsolja a francia főváros utánozhatatlan hangulatát. Már egészen reggel 7 órától kérhetünk reggelit. A klasszikus rántotta, magyaros omlett és bécsi virsli mellett vannak olyan könnyedebb fogások is az étlapon, mint az egyszerű müzlijoghurt vagy gyümölcssaláta, de ehetünk kacsamáj terrine-t és pármai sonkás salátát is, ha igazán kényeztetni akarjuk magunkat már a nap első korai óráiban. Ne feledjük, a környezet már maga egy élmény!

1052 Budapest, Gerlóczy utca 1.

Caffe Torino

Ha már Párizst megidéztük gyönyörű fővárosunkban, most jöjjön Olaszország, ahol ugyancsak eltölthetünk egy kellemes reggelit, anélkül, hogy hosszú útra kelnénk a délnek. A Caffe Torino persze leginkább az olasz kávékultúrát visszaidéző jó feketéi miatt emelhető ki, de a Nemzeti Múzeum melletti Bródy utcában van bőven reggeli finomság is, gondolunk itt a paninokra vagy a bruschettákra, melyekért igazán nem is kell mélyen a pénztárcánkba nyúlni. Az olasz Erasmus-diákok már beleszerettek – kell ennél jobb bizonyíték a minőségre és hangulatra?

1088 Budapest, Bródy Sándor utca 2.

Butter Brothers

Az egyedi hangulattal és elképesztően gyönyörű dizájnnal büszkélkedő Butter Brothers leginkább akkor jó választás a reggelire, ha éppen rohanunk A pontból B pontba és útközben szeretnénk valami igazán minőségi és finom pékáruval meglepni magunkat reggeli gyanánt. A Butter Brothers szendvicsei, sós és édes péksüteményei a legjobbak közé tartoznak Budapesten, ráadásul a kávéjuk is bőven megér egy imát. Persze ha éppen nem rohanunk, akkor se felejtsük a Lónyay utca büszkeségét – és a FUNZINE egykori szomszédját – hiszen a napindító helyben is elfogyasztható, a társaság pedig mindig kellemes.

1093 Budapest, Lónyay utca 22.