A legjobb reggelik Budapesten – II. rész

A reggeli állítólag a nap legfontosabb étkezése és úgy tűnik ez igaz is lehet, hiszen a reggeliző helyeket bemutató válogatássorozatunk még ezzel az összeállítással sem fog befejeződni. Második részünkben – az elsőt megnézheted ITT – ugyancsak próbáltunk olyan változatosak lenni amennyire csak tudtunk, mind a választékot mind pedig az árakat nézve. Ha hétköznap általában a számítógép előtt fogyasztjuk el a péksütit, vagy a buszon ringatózva, hétvégén kötelező program meglátogatni valamelyik helyet és csapni egy király reggelit.

Első rész ITT!

Harmadik rész ITT!

Coyote

A 2008-ban nyílt Coyote a Batthyány tér egy igazi sikersztorija – olyan finomságokat hoztak be hat éve a köztudatba, melyek ma már sok kozmopolita budapesti alapélelme – gondoljunk csak a bagelre – és miután már saját pékséggel is rendelkeznek, mindent frissen és ropogósan kapunk. Kétszer ugyanazt nem ehetjük, hiszen a szendvicsekből és bagelekből minden nap más a kínálat, ám ha egy jó süteménnyel vagy egy klasszikus rántottával kezdenénk a napot, akkor is jó helyre jöttünk. Ráadásul általában megúszhatják ezer forint alatt is a nap legfontosabb étkezését.

1011 Budapest, Markovits Iván utca 4.

Szamos Gourmet Ház

Nos, nem válogatásunk legolcsóbb, de egyik legminőségibb pontja lesz a Szamos, ahol már szerkesztőségileg is volt szerencsénk reggelizni, az ízekre pedig azóta is örömkönnyekkel teli szemekkel emlékezünk. Bár ha már ott vagyunk kezdhetjük a napot egyszerű süteménnyel is, de mivel vannak külön reggeli tálak – ezek mellesleg egész nap elérhetőek, hiszen mindent a vendégért – használjuk ki őket. A kétezer forintnál kezdődő reggelikhez jár frissen facsart narancslé és kávé is, ha pedig igazán emlékezetes étkezéssel szeretnénk meglepni magunkat, próbáljuk ki a Szamos tálat.

1052 Budapest, Váci utca 1.

á Table

Nem kell Franciaországig utazzunk, hogy elfogyasszunk egy jó reggelit egy boulangerie-ben, ugyanis Budapesten rögtön van öt! Az isteni – és itt egy ici-picit sem túloztunk – péksütemények mellett fantasztikus édességekkel is kezdhetjük a napot egy jó kávé – bár jelen esetben inkább capuccino – mellett, de a Le croque-madame-mal egy klasszikus reggeli ízbombával is meglephetjük magunkat. Külön ki kell emelnünk a házilag készült friss kenyereket, amik nélkül kár elhagyni a helyet és legalább otthonra is csempészhetünk egy le petit Párizst. És most lehetne valami szóviccünk a párizsival és a kenyérrel, de nem lesz.

1024 Budapest, Retek utca 6.
1051 Budapest, Arany János utca 16.
1126 Budapest, Böszörményi út 16.
1024 Budapest, Lövőház utca 2.
1077 Budapest, Wesselényi utca 9.

Kino Kávézó

Milyen menő mozival kezdeni a napot? Vagyis valami oolyasvalamivel.. A Kino Kávézó sok budapesti szíve csücske, aki pedig szereti a jó és olcsó reggelit, annak egyenesen a szerelme lesz. A komplett reggeli menükkel 1490 forintért már fejedelmi lakomát csaphatunk, de ha csak rántottát akarunk (zöldséggel, magyarosan vagy akár mozzarellával) hétszáz forint körül már vígan nekikezdhetünk a napnak, de van bundáskenyét és bécsi virsli is. Arról nem is beszélve, hogy talán itt a legolcsóbb a tükörtojás – a három tojásból készült klasszikus reggeli fogás csak 450 forintba kerül.

1137 Budapest, Szent István krt. 16.

1024 Budapest, Margit körút 55.

Café Alibi

Hétköznap 8-tól 12-ig, hétvégén pedig 8-tól egészen 16-ig fogyaszthatunk reggelit a Café Alibiban, ahol választék aztán van bőven. Rengeteg fajta rántotta – például alibi rántotta bazsalikomos-erdei gombás parmezánnal -, a bundás kenyér salátával és sajttal jár, van friss joghurt gyümölccsel, ám az abszolút frissítő favorit a Croque Monsieur és a Croque Madame saláták. Kérhetünk reggeli menüt is, az abszolút nyerő választás az Alibi reggeli, amiben van zöldséges rántotta (vagy tükörtojás), croissant, baguette, kávé és friss narancslé. Mindez pedig 1790 forintért – egy szombat vagy vasárnap délelőttre tökéletes kényeztetés a dolgos hét vagy a hosszú éjszaka után.

1053 Budapest, Egyetem tér 4.

My Little Melbourne

Miután Ausztráliában beleszerettek a kávé művészetébe, visszajöttek Magyarországra és elkezdtek egy kis forradalmat, aminek lényege nem volt más, miszerint lehet bizony igazán jó kávét is inni, amit pedig eddig olyan jónak hittünk, nem is biztos, hogy olyan jó. A kávéforradalom azóta is tombol a fővárosban, az egyik központja pedig a My Little Melbourne, és mivel sokak számára a reggeli = kávé, kihagyhatatlan válogatásunkból. A művészien elkészített jó fekete mellé a szénhidrátot isteni péksütemények képében kaphatjuk meg, a Deák tértől alig néhány percnyi sétára.

1075 Budapest, Madách Imre út 3.

Lado Café

A Lado Caféban is kaphatunk reggeli menüt, ebből a legkülönlegesebb a Pite reggeli, ami 3 szelet pitét és egy cappucinót foglal magába, csupán 990 forintért, de a bőséges kontinentális tál is csupán 1490 forint, sőt ezen az áron mozog az omlett is mimóza koktéllal, ha igazán királyian akarjuk kezdeni a napot. Persze a Ladóban gondolnak azokra is, akik inkább valami könnyűbbel vágnának neki a napnak, nekik például tökéletes lehet a ház gyümölcs joghurtja Ladó keksszel, de ha egyszerű müzlire vágyunk, akkor is jó helyen járunk.

1074 Budapest, Dohány utca 50.