5 ikonikus repülőgép

A hétvégén minden tekintet a Duna feletti cikázó repülők fergeteges showjára fog figyelni. Természetesen mi sem maradhatunk ki a buliból. Megmutatunk 5 repülőgépet, melyek formabontóak voltak a saját idejükben.


Az Alexander Lippisch repülő

Alexander Lippisch, német repülőmérnök igazán különleges formájú gépet hozott létre több mint 100 évvel ezelőtt. A furcsa formájára az aerodinamika szolgál válaszul. Bármilyen meglepő, a tervező azt gondolta, ez a forma a legideálisabb ahhoz, hogy fent maradjon a levegőben.


Nemeth Parasol

Egy újabb példa a bizarr formákra. Parasol a Miamii Egyetem hallgatóival alkotta meg azt a repülőt, melynek szárnyak helyett egy kör alakú képződmény segítségével szárnyalt a fellegek között.


Vought V-173

V-173, de becenevén csak szárnyaló palacsinta. A gépet a 2. világháborúban alkották meg, amikor az volt a cél, hogy a gépek rövid kifutópályáról is fel tudjanak szállni, illetve tudjanak ilyenen landolni. Általánosságban elmondható, hogy a második világháború volt a legnagyobb hatással a repülőgépek fejlődésére, amikor mindent a katonai céloknak rendeltek alá.


Lockheed Martin P-791

A p-791-es úgy néz ki, mintha egy földönkívüli csészealj. Tervezője fejében az lebegett, hogy a repülőgépek gyorsaságát és a légihajók könnyedségét egy szerkezetben egyesítse. A férfi állítása szerint gépe még ma is népszerű, és akár 3 héten át is képes egyfolytában az égen maradni.


Sikorsky X-Wing

Megint két jármű összeolvasztásáról beszélhetünk a Sikorsky X-Wing esetében. A helikopter függőleges mozgását és a sugárhajtású repülőgépek gyorsaságát magába foglaló légi járművet 1988-ban tervezték,  sok-sok évvel az első X-Wing repülőgépek megjelenése után.

Ha még több bizarr információt szeretnél olvasni a repülésről, kattints ide.

Forrás