Egy rapper üdvöske és három ismerős név tér vissza a zenei életbe a héten. M.I.A. harmadik nagylemezével bizonyítja a hip-hop dicső visszatérését, Avril Lavigne harminc felé közelítve végképp kezd felnőni, ez pedig zenéjének csak jót tesz, Eminem leporol
M.I.A. – Matangi
A még 2007-ben, Danjával felvett Bad Girls vagy a Madonnával felvett Give Me All You Luvin’ miatt sokaknak ismerős lehet M.I.A. neve, akinek a Matangi már a harmadik lemeze. A korong tele van agresszióval, kultúrák keveredésével és hangzások sokaságával, habár a vezető szerepben az R&B és a hip-hop tetszelegnek. Az albumát a zöld tantrikus istennőről elnevező M.I.A. jelenléte jól bizonyítja, hogy a hip-hop valóban kezdi újra aranykorát élni még a mainstream világában is.
Avril Lavigne
A kanadai énekesnő olyannyira magának érzi ötödik stúdióalbumát, hogy azt önmagáról nevezte el, az első kritikák szerint pedig nem is véletlenül. Bár Avril régi énje néha-néha még mindig visszaköszön a korongon, az album szöveg- és zenei világa is már egy felnőtt nőt mutat, aki végre biztosan kezdi megtalálni az útját afelé, hogy megbecsült előadó legyen belőle. Bár Avril pályafutása elején valósággal szárnyalt, ma már neve kicsit homályosabban dereng mindenkinek, holott a kritikusok szerint pont most kellene jobban odafigyelni Lavigne-re, aki még magát Marilyn Mansont is rávette egy duettre, a lemez felvétele alatt pedig a szerelmet is megtalálta jelenlegi férje, a Nickelback énekes, Chad Krueger mellett. Vajon a 8-i koncertre elkíséri hitvesét?
Eminem – The Marshall Mathers LP 2
2000 Eminem éve volt, főképpen legikonikusabb lemeze, a Marshall Mathers LP miatt, mely örökre beírta Eminem nevét a zene nagy történelemkönyvébe. A rapper most ismét egy olyan albumot készített el, amiben érzett annyi személyességet, hogy a saját, igazi nevét adja hozzá. A kritikusok szerint a rapper jogosan nevezte el az új korongot eddigi legjobban sikerült gyermeke után, hiszen az ugyanúgy idézi vissza nekünk azt az Eminemet, aki nevetésre kényszerített minket és azt is, akinek sztorijai hallgatva elszörnyülködtünk az élet kegyetlenségén. Marshall Mathers igazi érzelembombát dob az arcunkba az év egyik legjobb hip-hop lemezeként, visszaidőzve az időket, mikor a rap még nem a lágy r&b-ről és autotone-ról szólt vagy az egoizmusról, habár néhány énekesnő, mint például Sia vagy Rihanna ismét felbukkannak a korongon, ám ha visszagondolunk a Love The Way You Lie-ra, mosolyogva vehetjük tudomásul, hogy Rihanna és Eminem együtt igazából csodákra képes, amit a mostani közös, a The Monster meghatványozottan bizonyít.
Celine Dion – Loved Me Back to Life
Eredetileg a Water And a Flame címet szánták Celine Dion albumának, ám miután a dalszövegíró botrányt csapott akörül, hogy Dion szerényen nem nevezte meg még kérésre sem az eredeti írókat, a kiadó inkább az első kislemez után nevezte el a korongot, mely a kritikusok szerint ugyanúgy energikus balladákra épül, mint az eddigiek, Dion mégis egy új arcát mutatja be, kicsit modernebb zenei ízekre evezve, néha már-már a dubstep határáig merészkedve. A díva 2007 óta nem adott ki angol nyelvű albumot, így sokan izgalommal várták már az anyagot, főleg, hogy Dion nem csak Ne-Yo-val énekel rajta duettet, hanem magával Stevie Wonderrel is.