Milyen igényei és vágyai vannak az Y és Z generációs álláskeresőnek? Hogyan reagál rá a munkáltató? Kezdődjön a kérdezz-felelek játék a jövő munkavállalói számára.
Sokan „Youtube-nemzedéknek” hívnak minket. Számunkra teljesen egyértelmű, hogy ma már bármilyen problémával találjuk szembe magunkat, például mert össze kell szerelni az albiba az IKEA-bútort, tökéletes smink kell estére, mindenre megoldást kínál a tutorial videokat tartalmazó Youtube. Mi vagyunk a generáció, aki csakis online fizeti a számláit, szüleivel is Whatsappon kommunikál, Facebook-csoportban értekezik a tanáraival, percek alatt cool videot szerkeszt a telefonja segítségével. Elvárjuk, hogy a digitális térben minden problémánkra és igényünkre – gyorsan – megoldást találjunk.
Miért ne ragaszkodnánk kevesebbhez, amikor állást keresünk?
Szeretnénk minden információt online megkapni a vállalatról, amit kinéztünk magunknak (Elvégre tudni szeretném, hogy hova jelentkezem pontosan , milyen emberekkel dolgozom majd együtt, hogyan néz ki az iroda, milyen gépeim lesznek vagy éppen hogy fest a konyha, ahol minden nap kávézni fogok.) kényelmesen, otthonról vagy a világ bármely pontjáról állásra jelentkezni elfelejteni a telefonálással elvesztegetett időt (Rengeteg platformon elérhetőek és online vagyunk. A mobilunk szinte a kezünk meghosszabbításaként is felfogható.) gyors és egyszerű lépésekből álló felvételi folyamatot megmutatni magunkat a vállalatnak már a jelentkezésünk elküldésekor, hogy ne csak „egy CV” legyünk a sok közül
Miből választhatunk?
Szerencsére a fenti igényeket kezdik felismerni a Magyarországon működő nemzetközi szolgáltató központok (SSC – shared service centers), és rengeteg módon próbálnak igazodni a generációnk igényeihez, hiszen jól tudják: mi vagyunk a jövő munkavállalói. Vállalati videókból, melyek a kollégák mindennapjait és az irodai környezetet mutatja meg ha mégsem elégszünk meg a videóban bemutatottakkal, mehetünk nyílt napokra és irodalátogatásokra, hogy megbizonyosodhassunk róla, tényleg passzol-e hozzánk a hely a többkörös előszűrő interjúztatást és a telefonos nyelvi szintfelmérést is el lehet kerülni videointerjúk segítségével, amit a koliból vagy az albérletből is megcsinálhatunk, csak egy laptop kell hozzá. Így garantált, hogy a vállalat HR osztálya megnézi a jelentkezésünket, tehát sokkal nagyobb esélyünk van, hogy behívjanak személyes interjúra. Ha bizonytalanok vagyunk, hogy nekünk való-e egy adott tevékenység vagy pozíció, kipróbálhatjuk magunkat gyakornoki állásban is, így rengeteg tapasztalatot szerezhetünk, és belekóstolhatunk a vállalatok mindennapjaiba is.
Mitől lesz az új generáció a munkaerőpiacon win-win a vállalatnak és nekünk is?
Nekünk: Designos, számtalan igényt kielégítő irodák: van relax és csocsószoba, babzsákok, maszszázslehetőség, gyümölcsnapok, csapatépítők, néhol még company pub is.
Vállalatnak: Több idegennyelvet beszélő, fiatal és lelkes kolléga, aki igazi csapatjátékos és szívesen szórakozik együtt a szabadidejében a munkatársaival.
Nekünk: Fejlett IT technológia és a mindennapi munkavégzéshez szükséges modern eszközök állnak rendelkezésre.
Vállalatnak: Valódi IT Ninja. Mindenről percek alatt tudomást szerez, ami a világon történt és felkerült a világhálóra.
Nekünk: Folyamatosan változó feladatkörök, dinamikus, nemzetközi munkakörnyezet, tréningek, folyamatos személyes és szakmai fejlődés.
Vállalatnak: Rugalmas csapattag, akinek igazi a lelkesedése a jó ügyért, egy új feladatért, a próbatételekért. Bizonyítani akarja, hogy a cég a legjobb döntést hozta, amikor őt választotta.
Nekünk: Átlagon felüli fizetés.
Vállalatnak: Elégedett kolléga.
Ha érdekel, mit mutatnak meg magukból a vállalatok, milyen gyakornoki és frissdiplomás lehetőségek vannak a nemzetközi vállalatok szektorában, menj fel az sscheroes.com-ra, és kövess minket Facebookon is: facebook.com/sscheroes és facebook.com/sscheroesjobs