A meredek kalandjairól híres Robert Langdon professzor Firenzében ébred egy kórházban. Fején seb, karjából csövek lógnak ki, és semmire nem emlékszik az utóbbi napok eseményeiből. Izgalmasnak hangzik a sztori nyitánya, ugye? A Dan Brown Inferno című könyve a mozivásznakon is jó hozza a formáját
Dan Brown egyértelműen a Da Vinci kódnak köszönheti a hírnevét, melyet az ezután megjelent könyvei csak tovább fokoztak. Történetei főszereplője Robert Langdon, a középkorú agglegény a történelem és művészetek professzora, aki legjobban Mickey egeres karórájához ragaszkodik, és amit egyébként a filmben sajnálatosan el is veszít.
A tudós ezúttal úgy próbál megoldani egy rejtélyt, hogy közben több ember is halálát kívánja, sőt nemcsak kívánják, de meg is akarják gyilkolni. (Bár aki látta/olvasta az eddigi Brown könyveket, ezen már meg sem lepődik.) Langdonra már a kórházban rátámadnak, segítségére a fiatal és szuperokos Miss Brooke (Felicity Jones) siet, aki kimenekíti a kórházból és otthonában bújtatja el a férfit. Itt a professzor ruhazsebéből egy rejtélyes feladvány kerül elő, amit természetesen tudásának köszönhetően pillanatok alatt megold.
Mint kiderül, nagyobb a baj, mint azt Langdon kezdetben gondolta volna. Egy elvetemült milliárdos szerint a túlnépesedés hamarosan az emberiség vesztét fogja okozni, ezért egy olyan vírust fejlesztett ki és rejtett el valahol a világban, mely az emberiség zömét kiirtaná.
A gyilkos kórhoz vezető utat Dante Isteni színjátékának Pokol című része kövezi, ugyanis ebben az alkotásban vannak elrejtve a válaszok az égető kérdésekre.
És persze Mr. Langdon elindul az életveszélyes úton, megjárva Firenzét, Velencét, hogy végül Isztambulban köthessen ki. Érdekesség, hogy a film néhány részét Budapesten forgatták (például a bezárt Ferihegyi reptéren, a Néprajzi Múzeumban vagy a Fővám téren), sőt még Gianni is feltűnik a képsorokon pár felejthető pillanatra, csakúgy, mint Árpa Attila.
Összejött a film, mert
- Tom Hanks remekül alakítja imádott professzorunkat
- Dan Brown izgalmas könyvéből nehéz lett volna unalmas filmet csinálni
- azt kapjuk, amire a többi Dan Brown film alapján már számíthattunk: műalkotásokba csempészett rejtélyeket, izgalmakat és váratlan fordulatokat
Kritizálható a film, mert
- Azt kapjuk, amit a többi Dan Brown filmtől már megszokhattunk – kicsit úgy érződik, mintha a Da Vinci kód és az Angyalok és Démonok sémájára húzták volna fel az egész történetet
- És ezért néha úgy tűnhet, mintha véletlenül ennek a két filmnek a vetítésére ültünk volna be
Azoknak ajánljuk
- akik szeretik Dan Brown könyveit
- akik okosodni szeretnének Dante művészetéről és az olasz templomok történetéről
- akik hiányoztak a művészettörténet órákról a gimiben és most szeretnék bepótolni
- akik gyönyörködni szeretnének Firenze, Velence, Isztambul (na és persze Budapest) szépségében