Az elmúlt napok eléggé aktuálissá tették a használatát, de mégis mi ez? A gumicsizma mai napig elég megosztó, ám tagadhatatlan, hogy néhány éve igazi reneszánszukat élik. Amikor már Luis Vuitton is gyárt gumicsizmát, igazán elfelejthetjük nagyapáink kötelező zöld kellékét a sárban tapicskoláshoz, és elismerhetjük, hogy a gumicsizma igenis divatos. Arról pedig nem is beszélve, hogy arisztokratikus is.
A gumicsizma angol nyelven a sokkal elegánsabb Wellington boots nevet viseli, Wellington első hercegének, Arthur Wellesley-nek (1769-1852) a nevét. A herceg londoni cipészét bízta meg egy egyedi csizma készítésével, ami az úgynevezett hessian csizmát veszi alapul. (A hessian egy enyhén hegyes orrú, térdig érő szárú csizmafajta, amelynek különlegessége, hogy a szár elülső része magasabb, mint a hátulsó.) Az elkészült csizma alapanyaga borjúbőr volt, jobban követte a láb vonalát mint elődje, a hessian, így gyorsan kezdett terjedni. A csizmával együtt a herceg neve is tovább élt, így rajta ragadt a lábbelin a Wellington boots elnevezés. A herceg háborús hősként is ismert volt, és csatában is szívesen viselte strapabíró, vízálló csizmáját, így valószínűleg a hősi múlt is közrejátszott a csizma sikerében.
1852-ben történt egy újabb áttörés a csizma életében Hiram Hutchinsont üzletembert összehozta a sors Charles Goodyearrel, aki éppen a vulkanizálással kísérletezett. Hiram 1853-ban megalapította a gumicsizmákra specializálódott gyárát. A mezőgazdaságban dolgozó lakosok nagy örömmel fogadták az új, praktikus darabokat, és váltották le a facipőket.
Az első világháború a gumicsizmák gyártóinak is nagy lehetőséget jelentett. A hatalmas megrendelés ugyanúgy meghozta a mai Hunter Boot Ltd. vállalatnak a sikert, mint a ballonkabátok a Burberry divatháznak. A háború végére majdnem 1,2 millió csizmát készített el a vállalat. A második világháborúban ismét a Hunter Boots Ltd. kerül ki győztesen, újra hatalmas volumenű megrendeléseket kapott. A békekötés után, a Burberry ballonkabátokkal karöltve vonultak be a hétköznapi viseletbe, hiszen nem csak a gazdasági helyzet szorította rá az embereket, hogy továbbra is viseljék, praktikussága is további használatát indokolta.
Mára a legnevesebb divatházak fordultak ismét a gumicsizma felé és a vidéket elhagyva új, trendy formájában abszolút kozmopolita viseletté vált.