Az elmúlt évek legszívmelengetőbb karácsonyi reklámjai

Reklámokat általában nem azért néz az ember, mert éppen sírni vágyik, de karácsony tájékán, amikor a szereteté a főszerep, mindenki a szokásosnál egy kicsit érzelgősebb módba kapcsol, hiszen nem csak az Andrássy út díszkivilágítása és a méregdrága vásári forralt bor az ünnepi hangulat záloga. Rohanó, ingerekben túlságosan is gazdag világunkban, ahol mindenki számára ismerős érzés a nagyvárosi apátia, néha szükség van segédeszközökre, amelyek újraindítják szívünk központi fűtését, hogy teljes koncentráltságában átérezhessük az ajándékozás örömét. Mi az alábbi karácsonyi reklám-összeállítással járulunk hozzá az ünnepi hangulathoz, reméljük a rénszarvasmintás zsebkendő már mindenkinél be van készítve!


Spanish Lottery: Justino

A Spanyol Lottótársaság 2015-ös, Cannes Lion-nyertes karácsonyi reklámjával kezdenénk a sort. A Leo Burnett reklámipari cég által készített négyperces animációs rövidfilm a Fel! látványvilágát párosítja egy középkorú éjszakai biztonsági őr megható történetével, aki estéit a próbababagyár figurái társaságában tölti, hús-vér kollégáival azonban sosem találkozik. Hogy egy kis életet és vidámságot vigyen a munkájába, Justino különféle vicces pózokba és helyekre állítja a manökenfigurákat, a gyár dolgozóinak legnagyobb örömére. De vajon emlékeznek majd rá, mikor a markukat üti a lottófőnyeremény?


Apple iPhone: Félreértett (2013)

Vannak emberek, akik már egy új iPhone piacra dobása miatt sírógörcsöt kapnak, főleg ha pont akkor fogy el a hőn áhított termék, amikor ők kerülnének sorra. A 2013-as karácsonyi szezon iPhone-reklámja szerencsére ennek az évente jelentkező tömegpszichózisnak a jelét sem mutatja, helyette egy kiszámítható, nagyon szentimentális, mégis hatásosan könnyfakasztó történetet mutat be, aminek (egészen meglepően) még csak nem is az a lényege, hogy Apple-terméket kapni karácsonyra a világ legjobb dolga.


John Lewis: A Medve és a Nyúl (2013)

Bár az új John Lewis-szpot se kutya (sőt!), azért nem igazán tud labdába rúgni a 2013-as év legcukibb karácsonyi reklámja mellett, amit persze szintén az angol áruházlánc készített. A Lily Allen-féle Kean-feldolgozás, a gyönyörű animáció (aminek az igazi különlegességét az adja, hogy mesterien vegyíti a 2D-s és 3D-s technikákat), és a megható képekben elmesélt történet (a tél beálltával a két barát, a Nyúl és a Medve, kénytelenek elválni egymástól: utóbbit ugyanis már nyúzza a téli álmosság, emiatt pedig még a karácsonyból is ki kell maradnia – a Nyúlnak azonban van egy ötlete) egy igazán egyedi és nyugodt, nagyon ünnepi hangulatú egypercest eredményezett. (Minket azért picit emlékeztet a South Park hírhedt, kevésbé magasztos, karácsonyi epizódjára.)


Canadian Tire: Runway (2012)

A Canadian Tire és a karácsonyi tévéreklámok története már hosszú évekkel ezelőtt összefonódott, sok ideig azonban mindegyik egy kaptafára készült: a Mikulás és a Karácsonyi ének Ebenezer Scrooge-a vitatkoztak azon, hogy vajon tényleg a Canadian Tire áruházakban vannak-e a legjobb karácsonyi leárazások és a legnagyobb kínálat. Aztán pár évvel ezelőtt szakítottak a régi hagyománnyal, 2012-ben pedig kijöttek az alábbi reklámmal, amit az Oscar-díjas Joachim Back rendezett, és A zongorista operatőre, Pawel Edelman fényképezett. A kisfilm nem annyira a hatásvadászatra és a könnyek minél könyörtelenebb kicsikarására megy rá, sokkal inkább az „aaawww”-effekt kiváltására.


Sainsbury: Christmas Is For Sharing (2014)

December 24-én lesz éppen 102 éve, hogy közel 100 ezer angol és német katona kötött időleges tűzszünetet a nyugati fronton. A tűzszünet alatt nem csak, hogy nem lövöldöztek egymásra, de még dohányt, élelmet, gombokat és különböző más szuveníreket is cseréltek, együtt énekelték a karácsonyi dalokat és szavalták a skót verseket, és még focimeccseket is tartottak! Igazán megható példája ez a karácsony erejének, a Sainsbury néhány perces reklámja pedig most ennek állított méltó emléket.


Unicum: Az én hősöm az apám (2016)

Végezetül pedig álljon itt az idei év legjobb karácsonyi reklámfilmje, ami meglepő módon ezúttal nem egy nemzetközi nagyágyúhoz fűződik, hanem a gyomorkeserűk királyához, az Unicumhoz. A három párhuzamos szálon futó cselekmény egy család három generációjának férfitagjain keresztül hangol rá minket a karácsony lényegére, miközben az Unicum márkaértékéről és szellemiségéről is pontos képet kapunk. A csattanós befejezésen túl Charlie egyedülálló hangja tesz róla, hogy szem ne maradjon szárazon.