Budapest fenntarthatóságáért kampányolnak az ÁlomBudapest nonprofit kezdeményezés mögé beálló szervezetek és cégek, amelyeknél a közös nevezőt a város élhetőbbé, kellemesebb hellyé tétele iránti vágy jelenti.
Mi a kampány célja?
Egyrészt bemutatni, hogy álmaink Budapestje nem a távoli jövőben létezik, hanem már most találhatunk jó példákat, illetve hogy van jónéhány szervezet, akik ezért dolgoznak. (A kampány célja másképpen: bemutatni ezeket a szervezeteket, kezdeményezéseket, illetve arra bírni a városlakókat, hogy álmodjanak maguk is egy pozitív Budapestet – és valósítsák is meg.)
Milyen hely az ÁlomBudapest?
A kampány egyik kulcsfogalma a ’fenntarthatóság’, azaz számunkra ÁlomBudapest fenntarthatóbb, más szóval élhetőbb, tisztább, élőbb stb.
Kik beszélnek a videóban?
Budapesti/Budapestért dolgozó szervezetek, cégek, pontosabban azok egy-egy képviselője mondja el, hogy nekik mit jelent az ÁlomBudapest (pl.: Duna-parti fesztiválok, közös grillezések a gangon, gyümölcsfák, amiről mindenki szedhet, vagy pl. munkahelyek, ahol a vezetőségnek bicikliflottája van.)
Miért pont ők szerepelnek a videóban?
Az ÁlomBudapest kampány a nemzetközi ARTS projekt része, a résztvevők kiválasztása a projekt szempontjait tükrözi: pl. hány éve működik a szervezet, hozzá járul-e az alacsonyabb CO2 kibocsátáshoz, innovatív szempontok stb.
Milyen felületeken/eszközökkel zajlik a kampány?
Az ÁlomBudapest kampány legfontosabb felülete a facebook/alombudapest oldal, ahol az eszközök is elérhetők, vagy folyamatosan elérhetők lesznek. Ezek: 3 videó amelyben a szervezetek elmondják, nekik milyen az ÁlomBudapest; portrék egy-egy álommal; illetve 10 mini-infógrafika, szintén a szervezetekhez köthető tartalommal, mint például hulladékfogyasztás, energia, helyi élelmiszer, közösségi kertek stb. – ezeket fokozatosan töltjük majd fel a Facebook oldalra.
Ki áll a kampány mögött?
A kampány egy nagyobb Uniós projekt, az ARTS része (http://acceleratingtransitions.eu), aminek az a célja, hogy 6 európai régióban feltérképezze a fenntartható városokért dolgozó kezdeményezéseket, illetve megnézze, hogy hogyan lehetne ezeket a ’városátalakító’ folyamatokat gyorsítani és kiszélesíteni. Az ÁlomBudapest koncepció egyébként saját kezdeményezés, és a BEE Environmental Communication csapata ’áll mögötte’.