Március 16-án a Zavarba ejtő napok című filmmel indul az Észt hét vetítéseinek sora a budapesti Művész moziban. Az 1, 3 millió lakosú Észtország filmipara meglepően aktív és termékeny: ínségesnek számít az az év, amikor csupán 2-3 játékfilm készül el.
Két koprodukciónak köszönhetően az észtek az utóbbi években a nemzetközi siker ízébe is belekóstolhattak: a 2013-ban készült grúz-észt Mandarinok az utolsó pillanatig versenyben volt mind a Golden Globe, mind a legjobb külföldi filmnek járó Oscar díjért, a 2015-ös finn-észt Vívó pedig a Golden Globe-jelöltségig és az Oscar 9-es listájáig verekedte el magát.
Március 16-án a Zavarba ejtő napok című filmmel indul az Észt hét vetítéseinek sora a budapesti Művész moziban. Triin Ruumet rendező alkotását egyenesen a Karlovy Vary filmfesztivál East of the West szekciójának különdíjáig vitte a lendület. Ezek után magától értetődően hazájában is bezsebelte az összes komoly elismerést. A Zavarba ejtő napok a 90-es évek Észtországába repíti el a nézőt, ahol az illegális fakitermelés, a neonszínű melegítők és a spontán faluközi rallyk részét képezték a mindennapoknak.
A vetítésen részt vesz a rendező Triin Ruumet is.
Az örök filmes alaptéma, a férfi-nő kapcsolat az észteket sem hagyja hidegen. Vallo Toomla Színlelők című filmjének hősei dúsgazdag barátaik tengerparti villájában próbálják rendbe hozni megromlott kapcsolatukat. Amikor egy párnak menedéket nyújtanak a vihar elől, az események különös fordulatot vesznek…
A vetítést követően a rendező személyesen válaszol a kérdésekre.
A Műszakváltás című rövidfilmjével néhány éve számtalan fesztiváldíjat begyűjtő Anu Aun Pólusok című mozija Tallinn legvonzóbb arcát mutatja meg a Hidroplánhangártól a tengerparton és a romantikus faházakon át a Kultúrkatlanig, miközben fiatal hőseinek történetén keresztül a pszichés zavar és a normalitás viszonyát vizsgálja.
Néhány éve nagy sikert aratott az Észt héten a Gombászók című film. Rendezője, Toomas Hussar idén egy abszurd kémtörténettel, A kém és a költővel tér vissza, melyben ismét megcsillantja fanyar humorát, élvezettel ironizálva a túlzott hazafiasságon vagy az alkotó emberek lelki kínjain. Természetesen itt is a nőt kell keresni a bonyodalmak mögött…
Az Észt hét hagyományaihoz híven ismét bemutatkozik a nemzetközileg is elismert, egyedi hangú észt animáció is. Idén a legújabb termés bemutatása mellett egy válogatás is látható lesz az egyik legjelentősebb animációs rendező, Ülo Pikkov kísérleti és bábanimációs munkáiból. Ülo Pikkov az élő észt animációs legenda, Priit Pärn tanítványa volt. Filmjei állandó vendégei a világ animációs fesztiváljainak, ahonnan több esetben is díjjakkal térnek haza. Rendez, producerkedik, animációt oktat az Észt Művészeti Egyetemen, valamint egy animációelméleti könyv szerzője. Legújabb filmje, a dokumentumfilm és a bábanimáció esztétikáját ötvöző Üres tér alapjául az Észt Köztársaság egykori tisztjének története szolgál, aki a szovjet időkben a letartóztatás elől bujkálva 11 évet töltött egy pincében.