Az ünnepek során leültünk a LNTN (Lonely Tunes) magyar DJ-csapat egyik alapító tagjával, Krisztiánnal. Beszélgettünk a kezdetekről, zenei hatásokról és a magyar elektronikus zenészek jövőjéről.
Mesélj nekünk először is arról, hogy mik vagytok és mit csináltok!
LNTN: Még 2012 októberében indult el ez az egész. Mind a hárman együtt zenéltünk egy buliban: Dávid, Marci és én. Megbeszéltük, hogy csinálunk egy közös számot, ebből született néhány héttel később egy Selena Gomez-es dubstep remix. Ezután megbeszéltük, hogy elkezdünk dolgozni egy közös projekten, ebből született a Lonely Tunes 2013-ban, amiből pár hónapja LNTN lett. Számos buliban játszottunk már, a számaink stílusát pedig leginkább az éppen aktuális trendek határozzák meg: igyekszünk olyan zenéket összehozni, amire a fiatal, buliba járó közönség szeret táncolni. A kezdetekkor ez a dubstep volt, aztán a trap zenék, a legkimagaslóbb sikereinket Big Room House stílusú számokkal értük el. Mostanában a future deep house és a progesszív house világában kalandozunk.
Mivel jellemeznéd a saját zenéiteket?
LNTN: Mindig próbálunk valami újat és maradandót alkotni, igazából ezért is csináljuk ezt az egészet: meg akarjuk mutatni a világnak, hogy a magyarok között is vannak olyan elektronikus zenészek, akik el tudják érni azt a színvonalat, amit mondjuk egy holland, egy amerikai vagy egy svéd DJ/producer el tud érni. Minket leginkább az aprólékosság jellemez, igyekszünk egy-egy számunkat tökélyére csiszolni, hónapokat ülünk azon, hogy a megfelelő dallamot, a megfelelő hangzást megtaláljuk. A minőségre törekszünk, és nem a mennyiségre.
És hogy kell elképzelni a munkafolyamatát egy ilyen számnak?
LNTN: Mindig a helyzettől függ. Leülünk, általában valami alap dallammal a fejünkben, aztán arra ráépítve ötletelünk. Volt már olyan, hogy egy alapból négy számot is ki tudtunk hozni, mert találtunk egy olyan dallamot, amit többféleképp is fel tudtunk használni, nagyon különböző eredményekkel. Nem megy persze ez mindig ilyen egyszerűen, épp ezért is dolgozunk mindig folyamatosan több projekten is – az ihlet nem jön magától.
Ha már az ihletnél tartunk: kik inspiráltak titeket?
LNTN: Mivel mind a hárman különböző műfajt képviseltünk (dubstep, electro house és progresszív house), ezért mind a hárman más inspirációkkal dolgoztunk: Skrillextől kezdve Hardwellen át Afro Jackig, szinte minden ma népszerű DJ-től el tudtunk lesni jó technikákat. Engem például Avicii és Afro Jack inspiráltak a leginkább, mert eszméletlen tehetségesnek tartom őket, és mindig képesek megújulni. De ott van Deadmau5 és Skrillex, akik szintén folyamatosan tudnak újat mutatni.
És mit élveztek a zenélésében?
LNTN: Leginkább a pozitív visszajelzéseket, a mosolyokat az arcokon; azt, hogy örömet okozunk a zenéinkkel az embereknek. Nagyon jól esik látni különböző bulikban, ahogy megőrül a közönség a számainkra, és hogy nem egy világhírű producer zenéjére emelik magasba a kezüket az emberek, hanem a mi munkánkban lelik örömüket.
Lassan két éves projekt lesz a LNTN. Milyen terveitek vannak?
LNTN: A tervünk alapból az volt, hogy bekerüljünk a nemzetközi elektronikus zenék véráramába, és ez valamilyen szinten ez mára sikerült is. Nagyon sok külföldi kiadóval kötöttünk már szerződést, angolokkal, hollandokkal, de volt egy kanadai kiadó is. Szeretnénk minél jobban megismertetni a világgal a magyar elektronikus zenét, megjelenni a külföldi piacokon.
Van erre kereslet?
LNTN: Kereslet mindig van, csak olyan dolgokkal kell előrukkolni, amik tényleg kiemelkednek a tömegből, vagy ami egyáltalán nem is létezik még. Csak körül kell nézni például a Beatporton: a top 100-as listáról 50 számnak ugyanaz az alapja, ezen változtatni kell. Nagyon ritka az olyan zene, például egy Martin Garrix ‘Animals’, ami hónapokon át vezeti a listákat, mert egyszerűen annyira friss és újszerű volt, hogy senki nem csinált még hozzá hasonlót. Mi is erre törekszünk.
Mit tanácsolnál azoknak a fiatal zenészeknek, akik mondjuk a ti nyomdokaitokba lépnének?
LNTN: Ha valamit tényleg nagyon akartok, akkor ne adjátok fel az első pofon után, akárhányszor is küldenek a külső körülmények a padlóra, mindig érdemes felállni és tovább nyomulni – a beleölt idő és energia mindig kamatostul visszafizeti magát. Senki nem világhírű DJ-ként született, mindig fejlődik az ember, és mi is reménykedünk benne, hogy egyszer eljutunk arra a pontra, hogy mi képviselhessük a magyar elektronikus zenét a világ piacán.