Mi van, ha egy középszerű írónak nincs munkája, viszont van egy videolejátszója, a kedvenc filmje pedig A texasi láncfűrészes gyilkos? Az eredmény a Kamrában látható.
Egy férfi áll egy tipikus panellakás minikonyhájában, a mosogató felett ragacsos, vörös folyadékot ken egy viaszosvászon kötényre, amelyet magára ölt, és idegesen mászkál fel-alá. Odalép a beépített szekrényhez, kihúz egy nagy dobozt a felső fiókból, hosszan megpróbálja kinyitni, majd előkerül belőle a címben szereplő láncfűrész. A Bőrpofa első, legalább 5 percében ennyi történik, mégsem unatkozunk.
Aztán a Férfihez betoppan a Nő, és – természetesen – megkezdődik a magyarázkodás. A maradék másfél óra arról szól, hogy hogyan lehet kimagyarázni egy ilyen helyzetet – persze rosszul, így aztán a végén belekeveredik a rendőrség és a kommandósok, akik nem lacafacáznak, előbb lőnek, aztán kérdeznek.
Mészáros Béla Férfija tipikus, elfolyó puhány: a tétlenségben elnehezült testén megjelentek már az első zsírpárnák (amelyeket közelről is megvizsgálhatunk, bár nem számítottunk ilyen közelről egy pucér testre, pláne nem ilyen időintervallumban), személyisége a lázadni akarást és a tespedtséget egyszerre tükrözi. Nyomot akar hagyni, de mivel költeményeivel nem megy, ezért a Bőrpofa szerepébe bújik bele, és huszon-pár négyzetméteren hadonászik a vágy beteljesült tárgyával, a láncfűrésszel, miközben egy bőrmaszkot húz a fejére és szól a trashmetál.
Borbély Alexandra a most végzős színészosztály meghatározó alakja. Nője egy frusztrált pedagógusnő és egy profi kurva keveréke. Ha kell, egyik személyiségét, ha kell, a másikat húzza elő a tarsolyából, már csak az a kérdés, hogy jó-e az időzítés.
Maga a darab nem egy bonyolult szerkezet: adva van a Nő és a Férfi, meg az állandó semmittevés, az ebből eredő frusztráció, amelyet a valóságérzet teljes hiánya koronáz meg. A két fiatalnak lövése sincs, hogy egy túszejtésnek álcázott bulizásnak milyen következményei lehetnek. Úgy tűnik, Helmut Krausser szövegét a rendező, Dömötör András sem veszi túl komolyan. Mintha nem döntötte volna el, hogy társadalmi kritikát akar mondani, szórakoztatni akar vagy egy tipikusnak induló, mégis szokatlan fordulatokat (is) felvonultató mesét szeretne elmesélni. Így aztán a néző meg sem rendül (és ez itt a spoiler helye), de meg sem könnyebbül, mikor a férfi hullája az erkélyre rogy…
Fotó: Dömölky Dániel