Sörös siker: Heineken x CEFD Pop-up Store

Sikerrel zárt a hazai viszonylatban egyedülálló, multikulturális Heineken x CEFD Pop-up Store.  A Heineken, a Central European Fashion Days és a Design Hét keretein belül külföldi divathetek mintájára egy héten át látogatható pop-up showroomot varázsolt Budapestre, hogy bemutassa a visegrádi országok tervezőinek legújabb őszi/téli kollekcióit, extravagáns kreációit. 


A Heineken nemcsak a sörök, de a divat világában is otthonosan mozog, hiszen neves dizájnerekhez köthető számos kezdeményezésük. A mostani pop up store létrehozásával a Heineken elsődleges célja, hogy minél több tehetséges magyar és régiós divattervező munkáit ismertesse és szerettesse meg a nagyközönséggel. Világmárkaként lehetőségük van alakítani a trendeket, és büszkén vállalnak szerepet a helyi tehetségek támogatásában. A pop-up store mellett a márka már második éve támogatja a Central European Fashion Days –t és idén először a Design Hetet, számos együttműködése volt a Design Terminállal, és az évek során számos hazai divat- illetve formatervezőknek szóló pályázatot is indított az ikonikus Heineken-palackok felfrissítésére. Jelenleg a világ nagyvárosai által inspirált limitált kiadású “Cities” üvegekkel bűvölik el a sör és a trendek szerelmeseit – nem véletlen tehát, hogy a Heineken a világ legnemzetközibb, és egyben a legtrendibb söre is.

A márka dizájn-kapcsolódásáról Mark van Iterson a Heineken Globális Design igazgatója elmondta: „A Heineken születése óta szorosan és tudatosan kapcsolódik a designhoz, és jellemzi a kreativitás.  Ez volt az első sör, ami nem a megszokott barna üvegben, hanem színes, különleges zöld palackban került a fogyasztókhoz, így átlagsör helyett azonnal a városi szalonok sörévé vált. Az ehhez hasonló kreatív ötletk, a határok feszegetése – és néha átlépése – azóta is jellemez minket. Világszerte keressük és támogatjuk a fiatal dizájnerek, tehetségek munkáját. Ez a globális együttműködés s inspirálja a tervezőket, és ők pedig inspirálnk minket.”

A Heineken x CEFD Pop-up Store Kiss Miklós dizájner tervei alapján a Hotel NOMURIban talált otthonra.  A tervező elmondta: „A 38 négyzetméteres területen a szlovák, cseh, lengyel és magyar tervezők ruháit, kiegészítőit külön szektorokban helyeztük el, amiket egy-egy, a sorok elejen található fehér pólón jeleztük az adott város nevével. Az installációt az “épület az éplületben” koncepcióra alapoztuk, ahol egy építeszeti alapegység, egy hosszanti elrendezesű shop-teret alakítottunk ki. Az anyaghasználat teljességgel szokatlan, a shop és a divat területeiről ismert alapanyagokból táplálkozik. Ilyen a télen a boltok ajtajából, ipari területekről jól ismert szalagfüggöny, amit hőfüggönyként is ismerünk, alapvetően egy nem túl kavlitásos anyag mégis tökéletesen rajzolja ki a teret ebben a felfogásban. A másik anyag a fehér áttetsző, hálós szerkezetű textília, ami erősen utal a divat alapanyagaira. A fehér és zöld szín találkozása alapvetően erősíti fel a Heineken márka jellegzetes színhasználatát. A shop elrendezése a legalapvetőbb struktúrákat követi, kicsit az antik  (és ezáltal a keresztény) templomok alaprendszerére épít, egy külső váz, és egy belső vázzal. Ezáltal egy kicsit a Divathét temploma is szeretne lenni.”

Az elmúlt egy hét alatt neves magyar tervezők – Dora Abodi, Iner, 1975, Doridea, Sarolt, Celeni, Gion, Artep –,  illetve a Gombold újra! külföldi dizájnereinek – Mardoror, Balas, Pajonk, Retart, TAKK – különleges kreációival is megismerkedhettünk a Heineken x CEFD Pop-up Store-ban. A legkiválóbb dizájner darabok megtekintése, megvásárlása mellett, a ONE Fashion Budapest csapatának köszönhetően változatos kerekasztal-beszélgetéseken, workshopokon is részt vehettek a divat szerelmesei.

Az öt ország trendjeit felvonultató pop-up store ideje alatt többszáz ember csodálta meg közép-európai tervezők kreációit, alkalmanként 50 fő vett részt a szakmai workshopokon, és személyre szabott konzultációs lehetőséggel is minden nap tucatnyian éltek.