Mikor vezeti be végre az e-bérletet a BKK?

A szerdai Népszava arról számolt be, hogy a BKK ígéretei szerint idén elkezdik telepíteni a fővárosban a RIGO becenévre hallgató elektronikus jegy- és bérletrendszerhez szükséges ellenőrző készülékeket és beléptető kapukat. Élesben 2018 elejétől működhet a rendszer, amelynek kiépítése több mint tizenkét éves csúszásban van. A cég nyártól kezd komolyabb tájékoztatási kampányba.

Fotó: BKK

Az új ellenőrzési mód tesztelése még 2015-ben kezdődött, először a BKK szabadjegyre jogosult 1500 dolgozója kapott elektronikus kártyát, hamarosan pedig a BKV Zrt. 22 ezer munkatársa és családtagjaik jutnak hozzá a plasztiklaphoz.

A Mobilfizetési Zrt. a lap információi szerint ezekben a napokban fejezi be a kártyák személyre szabását, ami a regisztráció tesztelésének fontos eleme. Ezután következik a tesztelés, hogy a rendszer hiba nélkül érzékeli-e a kártyák érvényességét, jól működik-e az egyéni számla feltöltése és a pénz felhasználása, majd végül a működés teljes folyamatát végigpróbálják.

Az elektronikus jegyrendszer bevezetéséről már 2004-ben is lehetett hallani. A projekt csúszása miatt a BKK mostani és korábbi vezetői a sajtóban illetve a közösségi oldalakon üzengetnek egymásnak, a másikat felelősségre vonva. A BKK most a rendszer áttervezésével indokolta a csúszást.

Fotó: BKK

A BKK tájékoztatása szerint a papíralapú bérletigazolványt egy névvel és fényképpel ellátott, nem átruházható utazási kártya váltja fel. Ennek kiváltásához a RIGO rendszerében szükséges regisztrálni. A különböző bérlettermékek vásárlása, valamint bármilyen utazási kedvezmény igénybevétele (díjmentes, nyugdíjas stb.) is ezzel a megszemélyesített közlekedési kártyával lesz lehetséges.

Az elektronikus jegyrendszerrel együtt új értékesítési csatornákat is biztosítanak az ügyfeleknek: bérletvásárlásra és az utazási egyenleg feltöltésére a BKK személyes és telefonos ügyfélszolgálatán, mobiltelefonon, valamint az új BKK-automatákon és az interneten is lesz lehetőség.